Ridderheims lanserar utvalda charkdelikatesser för smörgåsen

Report this content

Delikatessföretaget Ridderheims & Falbygdens, med huvudkontor i Göteborg, lanserar nu ett nytt koncept för skivade charkprodukter. Den nya förpackningen har en QR-kod som ger kunderna mer information om produkten. Ridderheims produkter har en lokal förankring och tillverkas enligt gamla traditioner bland annat i Jokkmokk och Småland.
– Vi ville berätta historien om våra produkters ursprung, säger Mikael Lith, kategorichef på R&F.

Ridderheims & Falbygdens har tagit fram ett nytt koncept för skivade charkprodukter där man har valt ut de allra bästa produkterna från mindre producenter runt om i Sverige. På några av de nya förpackningarna finns QR-koder, som länkar vidare till fyra filmer där man får möta producenten bakom produkterna.

– Ridderheims produkter håller alltid högsta kvalitet och det är roligt att de nu finns i en ny modern förpackning för de kunder som vill köpa färdigskivade charkprodukter. Den nya förpackningen ger kunderna mer information om produkten, vilket dagens konsumenter förväntar sig, säger Helene Nilsson, försäljningschef på Ica Maxi i Löddeköpinge.

I Jokkmokk har man ett vedeldat rökeri vilket ger skinkorna en genuin och kraftig röksmak. Bland produkterna finns Samiskt rökt skinka som blivit svensk mästare i Chark-SM och Fjällskinkan som är helt fri från tillsatser, vilket är unikt på marknaden idag.

– Responsen på den nya förpackningen och filmerna bakom QR-koden har varit mycket positiv från både kunder och handlare. Dagens konsumenter efterfrågar mer information och vill veta hur och var maten produceras, säger Mikael Lith.

Årets Ridderheimsrapport visar att intresset för mat med hög kvalitet och känt ursprung är stort och att trenden Locavorismen, som handlar om lokala och regionala specialiteter, växer. Ridderheimsrapporten är en trendstudie som beskriver hur vi kommer handla, laga och äta mat i framtiden. Rapporten är gjord i samarbete med Kairos Future.

För mer information kontakta:
Mikael Lith, kategorichef Ridderheims & Falbygdens, tfn: 010-482 30 20, epost: mikael.lith@rof.se
Alt: Karin Isakson, biträdande kategorichef Ridderheims & Falbygdens, tfn: 010-482 30 97, epost: karin.isakson@rof.se

Ridderheims & Falbygdens mål är att erbjuda Nordens mest spännande delikatesskoncept. Tack vare ett brett utbud av högkvalitativa produkter och starka varumärken har Ridderheims & Falbygdens intagit en marknadsledande position i utvecklingen av nya delikatesser och innovativa idéer. Ridderheims & Falbygdens är en affärsenhet inom Atria-koncernen och har tillsammans 242 anställda och en omsättning på cirka 1 miljard kronor. Huvudkontoret ligger i Sisjön, Göteborg.

Taggar: