Anmälan till Landsbygdsriksdagen 2014 har öppnat!

Omkring 150 personer från Gävleborgs län har redan i flera månader arbetat hårt för att skapa en Landsbygdsriksdag som kommer ge en inspirerande och politiskt upplevelse utöver det vanliga.

Och nu har deras hårda arbete tagit ett steg närmare förverkligandet: Idag, fredagen 14 februari, har anmälan öppnats!

- Vi räknar med att entusiastiska, peppade deltagare kommer att anmäla sig i en strid ström, och vi ser fram emot att välkomna dem till Gävleborg och Sandviken, säger Kenneth Nyberg, regional samordnare på plats i Gävleborgs län.

På Landsbygdsriksdagen kommer deltagarna sitta med i en stor så kallad Open Space-process, där de själva bestämmer vilka landsbygdsfrågor de ska diskutera och tycker är viktiga att lyfta upp i möten med politiker, opinionsbildare och gräsrötter. Partiledare kommer också att delta i ett partiledarsamtal som kommer vara öppet för allmänheten – och självklart kommer det att finnas många utmärkta tillfällen att mingla och fika med spännande människor från Sveriges alla hörn.

Landsbygdsriksdagen 2014 kommer hållas 16-18 maj i Sandviken, Gävleborgs län.

Anmälan till Landsbygdsriksdagen kan göras på: www.landsbygdsriksdagen.se/anmalan

Hjärtligt välkomna!

Landsbygdsriksdagen finns på webbaddress www.landsbygdsriksdagen.se och arrangeras av Hela Sverige ska leva, en riksorganisation som består av cirka 5 000 lokala utvecklingsgrupper från byar spridda över hela landet och nära 50 medlemsorganisationer. Se www.helasverige.se för mer information.

Kontakta:

Claes Becklin, projektledare Landsbygdsriksdagen