Ett slag mot landsbygden

Miljöpartiets förslag om slopade reseavdrag är ett slag mot landsbygden. Miljöomställning kräver helhetsgrepp i politiken och framför allt en levande landsbygd.

Det säger Inez Abrahamzon och Kenneth Nilshem, ordföranden i Hela Sverige ska leva.

– I en tid då urbaniseringen av vårt land tilltar, och vi kan se dess negativa påverkan på människor och miljö, måste alla medel till för att bryta trenden, menar de.

Inez Abrahamzon fortsätter:

– Vi måste påfolka hela landet. Det handlar om att ställa om Sverige, inte ställa av landsbygden. Försörjning av råvaror, mat och energi behövs såväl för staden som för hela landet. Att lansera ett dylikt förslag som Miljöpartiet nu gör, upprör stora delar av befolkningen i vårt land. Hela Sverige ska leva uppmanar Miljöpartiet att tänka till, att tänka om.

Kenneth instämmer:

– Vi ser gärna Miljöpartiet, liksom alla andra partier, som en medspelare när det gäller att vrida utvecklingen framåt, mot ett Sverige som lever och utvecklas runt om för hållbara bygder.

Vill du veta mer? Kontakta följande personer:

Kenneth Nilshem, ordförande Hela Sverige ska leva, tfn 070 - 651 35 44

Karin Wenström, informationsansvarig, tfn 0732-44 95 64

Hela Sverige ska leva

Stödjer lokal utveckling och synliggör landsbygdens värden. Cirka 5 000 utvecklingsgrupper, cirka 100 kommunbygderåd, 24 länsbygderåd och 40 medlemsorganisationer är engagerade. 100 000 människor satsar varje år över fem miljoner ideella timmar för den egna bygdens bästa. En växande folkrörelse som ger företagsamma och hållbara bygder i hela Sverige!

Taggar: