Fyra partiledare klara för Landsbygdsriksdagen!

När Landsbygdsriksdagen drar igång den 16 – 18 maj i Sandviken, Gävleborg, kommer över tusen deltagare från hela Sveriges landsbygd att tillsammans sätta agendan för landsbygdspolitiken. Eftersom det är valår kommer frågorna som rör landsbygden att vara extra skarpa och extra viktiga.

En mängd politiker kommer även att finnas på plats, för att försvara sin landsbygdspolitik och lära av deltagarna. Ett partiledarsamtal ska hållas på söndagen och vara öppen för allmänheten och hittills har fyra partiledare tackat ja till att delta: Annie Lööf (C), Jonas Sjöstedt (V), Gustav Fridolin (MP) och Jimmie Åkesson (SD).

- Vi hoppas att det blir full pott med alla partiledare. De borde verkligen komma till detta viktiga forum och visa att de menar allvar när det gäller utvecklingen av landsbygden, säger Claes Becklin, projektledare för Landsbygdsriksdagen.

Ulf Wickbom, känd journalist och debattör, kommer att vara moderator för partiledarsamtalet.

Landsbygdsriksdagen finns på webbaddress http://lbrd.helasverige.se och arrangeras av Hela Sverige ska leva, en riksorganisation som består av cirka 5 000 lokala utvecklingsgrupper från byar spridda över hela landet och nära 50 medlemsorganisationer. Se www.helasverige.se för mer information.

Kontakta:

Claes Becklin, projektledare Landsbygdsriksdagen