Nu har Hela Sverige ska leva jämlikt ledarskap

Nu tar Hela Sverige ska leva ett viktigt steg i riktning mot större jämställdhet.

Årsmötet den 10 maj klubbade igenom beslut om två ordförande i fortsättningen, varav en ska vara kvinna och en man. Detta står numera i våra stadgar.

– Eftersom vi ska bli bra på jämställdhet vill vi markera att även ledningen är jämställd. Det är glädjande att båda våra ordförande så helhjärtat går in i de nya rollerna, säger Johan Boström, styrelseledamot, som tillsammans med styrelseledamoten Åse blombäck har speciellt ansvar för  jämställdhetsfrågorna inom Hela Sverige ska leva.
– Det är en tydlig signal om att vi ska bli den mest jämställda organisationen i Sverige. Och ett viktigt steg i den riktningen, tillägger Åse Blombäck.

Årsmötet valde om den förre ordföranden Karl-Erik Nilsson, Uddevalla, och Inez Abrahamzon, förre vice ordföranden, valdes även hon till ordförande.

Åse Blombäck, styrelseledamot Hela Sverige ska leva, tfn 070-581 35 50
Johan Boström, styrelseledamot, Hela Sverige ska leva, tfn 0706-44 82 8

Taggar:

Citat

Eftersom vi ska bli bra på jämställdhet vill vi markera att även ledningen är jämställd. Det är glädjande att båda våra ordförande så helhjärtat går in i de nya rollerna.
Johan Boström, styrelseledamot, Hela Sverige ska leva.