Årets Scandinavian Superjam i Vitabergsparken

För elfte året i rad anordnar Riksteatern i samarbete med Parkteatern, Scandinavian Superjam i Vitabergsparken i Stockholm. Under två dagar, den 15 och 16 augusti, blir det streetdance, dansbattles, live-dj:s och musik. För tredje året i rad presenteras Power to the People-Battlet där publiken agerar dj:s och välkomnas upp på scen.

Det är dags igen för årets Scandinavian Superjam. Under två dagar fylls Vitabergsparkens läktare av picknickfamiljer, färgglada sneakers, bag in box-hipsters, din mormor och den random personen som alltid like:ar dina FB-inlägg. De och många fler tar med sig sina paraplyer och samlas för att njuta av det årliga streetdance-arrangemanget i parken.

På scen levereras streetdanceshower i världsklass av internationella och svenska dansare.

För tredje året i rad presenteras Power to the People-Battlet där publiken agerar Dj's och välkomnas upp på scen för att utmana dansarna med sin egen valda musik. Dessutom blir det Breaking-battles två mot två med några av Sveriges bästa breakare.

I år presenteras även för första gången på Superjamscenen "All Style Internationel Crew Battle" där fyra utvalda crews från fyra olika platser i världen ställs mot varandra i en oförglömlig, magisk och gåshudsframkallande uppgörelse.

Svett, spänning, feta beats, mysig host, livemusik, instagram-moments och soultrainline för alla utlovas.

Vad: Scandinavian Superjam

Var: Vitabergsparken i Stockholm
När: Den 15 och 16 augusti, kl 18.00 båda dagarna
Fri entré

Adrian Hörnquist, Pressansvarig Riksteatern
Tel: 08-531 99 420, mob: 070-637 59 78
adrian.hornquist@riksteatern.se

Riksteatern är en folkrörelse som äger en turnerande nationalscen. Över 40 000 medlemmar, 230 Riksteaterföreningar, 21 regionala föreningar och 50 anslutna organisationer i hela Sverige är en del av Riksteatern som arrangerar, förmedlar, producerar och utvecklar scenkonst. Riksteaterns vision är scenkonst som sätter tankar och känslor i rörelse – för alla överallt. Riksteatern medverkar till fler än en miljon scenkonstbesök per år och har också en omfattande internationell verksamhet, bland annat ett flerårigt samarbete med teatrar i Finland. Riksteaterns Tyst Teater har sedan 1977 spelat teater för döva och hörande barn, unga och vuxna. Södra Teatern AB är ett dotterbolag till Riksteatern och Cullbergbaletten är också en del av Riksteatern. Birgitta Englin är vd för Riksteatern.