Hela Sverige blir en kör när Caroline af Ugglas åker på Riksteaterturné med Kör för alla!

Folkkära artisten Caroline af Ugglas sprider sånginspiration och glädje och nu får hela Sverige möjlighet att sjunga i Carolines kör när hon ger sig ut på Riksteaterturné med Kör för alla!

Att sjunga i kör är en av våra allra största folkrörelser, mer än 600 000 svenskar gör det. Caroline af Ugglas devis är att alla kan sjunga, även vi som tycker att vi sjunger falskt. Och hon om någon borde veta, hon leder Sveriges största kör bestående av 1400 amatörer som sjunger ihop varje vecka. Nu dags för Caroline att sprida sånglädje över hela Sverige, den 27 september börjar hon turnera med Riksteatern och publiken kommer som genom ett trollslag bli en gigantisk kör.

– Att få sjunga är en rättighet. Alla kan ta ton och bli glada, säger Caroline af Ugglas. Det är vetenskapligt bevisat att man blir gladare av att sjunga. Och alla kan sjunga, bara de vill! Det handlar om attityd och att våga, jag lär de som kommer till Kör för alla! att sjunga med magstödet och då blir det oftast rent!

Kör för alla! har premiär 27 september i Ängelholm.

Om Kör för alla!
Som grundare av det internationellt framgångsrika tv-programmet Körslaget och som ledare av Sveriges största kör, bestående av 1400 amatörer som sjunger ihop varje vecka, är folkkära artisten Caroline sedan länge övertygad om att alla kan sjunga. Nu tar Riksteatern hennes körkoncept på turné och er publik bildar en One Night Only-kör tillsammans. Självklart framför Caroline också några av sina mest kända hits.

Turnéplan:
27 september Ängelholm Jarl Kullescenen, 29 september Höganäs Tivolihuset, 30 september Kristianstad Konserthuset, 18 oktober Nordmaling Oasen, 19 oktober Umeå Sagateatern, 20 oktober Robertsfors Centrumhuset, 27 oktober Vilhelmina Folkets Hus, 9 november Malmberget Nya Nordan, 11 november Piteå Nolia city. Ytterligare orter kan tillkomma.

För detaljerad turnéplan se Riksteaterns web.

Pressansvarig Riksteatern

Riksteatern är en folkrörelse som äger en turnerande nationalscen. Över 40 000 medlemmar, 230 Riksteaterföreningar, 21 regionala föreningar och 50 ansluta organisationer i hela Sverige är en del av Riksteatern som arrangerar, förmedlar, producerar och utvecklar scenkonst. Riksteaterns vision är scenkonst som sätter tankar och känslor i rörelse – för alla överallt. Riksteatern medverkar till fler än en miljon scenkonstbesök per år och har också en omfattande internationell verksamhet, bland annat ett flerårigt samarbete med teatrar i Finland. Riksteaterns Tyst Teater har sedan 1977 spelat teater för döva och hörande barn, unga och vuxna. Södra Teatern AB är ett dotterbolag till Riksteatern och Cullbergbaletten är också en del av Riksteatern. Birgitta Englin är vd för Riksteatern.