Systrarna Kronlöf och Thom Gisslén åter på Riksteaterturné

Gänget bakom Riksteaterns succéföreställning Slå pattarna i taket är tillbaka, våren 2018 ger de sig ut på turné med föreställningen De redan frälsta. Regi Astrid Menasanch Tobieson.

2018 är det valår och det är Sveriges politiska landskap som nagelfars med humor och musik i föreställningen De redan frälsta.

– Det ska bli så jävla kul att dra ut på turné igen! Nu undrar säkert många vad vår nya föreställning De redan frälsta handlar om? Ja det undrar vi också… vi skriver på den just nu faktiskt! Men det vi kan säga är att det kommer bli roligare än att äta popcorn och komma samtidigt! Vi fokuserar på det kommande valåret och som vanligt är humor och musik vårt vapen när vi angriper känsliga ämnen i det politiska landskapet i Sverige. Vi riktar också blicken mot oss själva - vart står vi i allt som händer i världen? Går det ens att ha koll? Vilka är dom som påstår att dom har koll? Vi har väldigt roligt när vi jobbar just nu och vi är säkra på att ni kommer ha det när vi spelar! Så välkomna till en kväll med musik, humor, snabba svängar och en hel del svordomar! säger Bianca och Tiffany Kronlöf, Thom Gisslén och Astrid Menasanch Tobieson.

Bianca, Tiffany och Thom, som samarbetar under namnet Familjen Kaos, är kända från den prisbelönta SVT-humorserien Full Patte som nu är inne på sin tredje säsong, samt Slå pattarna i taket, som turnerade med Riksteatern hösten 2015 och spelade för fulla hus.

Astrid Menasanch Tobieson är regissör, dramatiker och skådespelare. Hon har bland annat skrivit och regisserat pjäserna 100 barn 2013 (Stockholms Stadsteater), Men det skulle ni aldrig våga 2012 (Orionteatern/Dramalabbet) och
I landet som aldrig brann brinner nu träden 2015 (Dramalabbet). Nu senast Nattpassage 2016 (Fri Scen, Kulturhuset Stadsteatern) som fortfarande går på turné ute i Europa.

Bianca Kronlöf, Tiffany Kronlöf, Thom Gisslén

Manus & musik Bianca Kronlöf, Tiffany Kronlöf, Thom Gisslén.
Regi Astrid Menasanch Tobieson.

Urpremiär 17 januari, Södra Teatern, Stockholm

Joakim Johansson
joakim.johansson@riksteatern.se

Snabbfakta

Citat

Bianca och Tiffany Kronlöf, Thom Gisslén och Astrid Menasanch Tobieson.