Ändrat antal aktier och röster i RNB

Till följd av den företrädesemission som RNB RETAIL AND BRANDS AB (publ) (”RNB” eller ”Bolaget”) slutfört under december har antalet aktier och röster i Bolaget ändrats.

De aktier som tecknats med och utan stöd av teckningsrätter har under december registrerats hos Bolagsverket. Det totala antalet aktier i RNB har som en följd av detta ökat med 67 824 352 aktier, motsvarande lika många röster. Företrädesemissionen är därmed till fullo registrerad.

Per den 30 december 2019 uppgår det totala antalet aktier respektive röster i RNB till totalt 101 736 528 aktier och 101 736 528 röster.

Magnus Håkansson, VD och koncernchef. Tel: 08-410 520 02, e-post: magnus.hakansson@rnb.se

Kristian Lustin, Ekonomi- och finanschef. Tel: 08-410 524 63, e-post: kristian.lustin@rnb.se

Bilder för journalistiskt bruk www.rnb.se/Press/

Följ oss på www.linkedin.com/company/rnb-retail-and-brands-ab/

Denna information är sådan som RNB RETAIL AND BRANDS AB är skyldigt att offentliggöra enligt lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 30 december 2019 kl. 12:00 CET.

RNB RETAIL AND BRANDS äger, driver och utvecklar butiker och e-handel inom mode, konfektion, accessoarer, juveler och kosmetik. Fokus är att ge en service och köpupplevelse utöver det vanliga. Försäljning bedrivs genom koncepten Brothers, Departments & Stores, Man of a kind och Polarn O. Pyret. Koncernen har cirka 250 butiker och e-handelsplatser i 10 länder. RNB RETAIL AND BRANDS är noterat på Nasdaq Stockholm (RNBS). www.rnb.se