Företagsrekonstruktionerna i RNB Retail and Brands dotterbolag avslutas

De fastställda ackordsförslagen från RNB Retail and Brands AB (publ) dotterbolag Brothers AB, Departments & Stores Europe AB och Polarn O. Pyret AB har vunnit laga kraft och företagsrekonstruktionerna avslutas.

Stockholms tingsrätt fastställde den 16 oktober de framlagda ackordsförslagen från Brothers AB, Departments & Stores Europe AB och Polarn O. Pyret AB. Dessa ackordsförslag har nu vunnit laga kraft. Företagsrekonstruktionerna avslutas därmed för alla tre bolagen.

I och med att företagsrekonstruktionerna är avslutade återgår bolagen till sedvanliga betalningsvillkor.

Ackordsvinsterna som uppkommer i första kvartalet uppskattas till mer än 200 Mkr, vilket kommunicerades i bokslutskommunikén för fjärde kvartalet.

Företagsrekonstruktionerna har givit möjligheter att se över alla delar i verksamheterna och de genomförda åtgärderna ger oss ett bra utgångsläge för att framöver se lönsamma affärsområden.”, säger Kristian Lustin, vd för RNB Retail and Brands.

Kristian Lustin, VD och koncernchef, via

Oscar Karlsson, Brunswick Group, okarlsson@brunswickgroup.com, 0709-62 78 42

Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 10 november 2020.

RNB RETAIL AND BRANDS äger, driver och utvecklar butiker och e-handel inom mode, konfektion, accessoarer, juveler och kosmetik. Fokus är att ge en service och köpupplevelse utöver det vanliga. Försäljning bedrivs genom koncepten Brothers, Departments & Stores, Man of a kind och Polarn O. Pyret. Koncernen har cirka 190 butiker och e-handelsplatser i 10 länder. RNB RETAIL AND BRANDS är noterat på Nasdaq Stockholm (RNBS). www.rnb.se