NY CFO I RNB RETAIL AND BRANDS

RNB Retail and Brands AB har utsett Richard Roa till ekonomi- och finanschef (CFO). Richard är civilekonom från Stockholms universitet och är för närvarande Interim Group Business Controller på RNB. Richard tillträder den 1 november 2021.

Richard Roa har arbetat på RNB sedan 2019. Richard är civilekonom från Stockholms universitet och har erfarenhet från flertalet roller inom ekonomiområdet i internationella koncerner, till exempel på Sandvik och på Cherry AB koncernen under tiden bolaget var börsnoterat.

Kristian Lustin, VD och koncernchef. Tel: 08-410 524 63, e-post: kristian.lustin@retailandbrands.se

Richard Roa, tillträdande CFO. E-post: richard.roa@retailandbrands.se

Bilder för journalistiskt bruk www.rnb.se/Press/

Följ oss på www.linkedin.com/company/rnb-retail-and-brands-ab/

Denna information är sådan information som RNB Retail and Brands AB är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande klockan 07.12 (CEST) den 27 september 2021.

RNB RETAIL AND BRANDS äger, driver och utvecklar butiker och e-handel inom mode, konfektion och accessoarer. Fokus är att ge en service och köpupplevelse utöver det vanliga. Försäljning bedrivs genom konceptet Brothers. Brothers är en rikstäckande herrmodekedja med 43 butiker inklusive en e-handel. Brothers är den självklara destinationen för uppdaterat, avslappnat och välklätt mode i prisvärd kvalitet med suverän passform för alla män i alla situationer.  RNB RETAIL AND BRANDS är noterat på Nasdaq Stockholm (RNBS). www.rnb.se