Ny VD för Departments & Stores

RNB Retail and Brands AB:s affärsområde Departments & Stores har utsett Lars Jungerth som ny VD fr.o.m. den 14 januari 2020. Lars ersätter därmed Yvonne Magnusson. Förändringen görs med anledning av att kravbilden har förändrats i takt med att separationsarbetet avseende verksamheterna inom RNB-koncernen nu är genomfört.

Lars har en bred marknads-, försäljnings-, logistik- och IT-bakgrund. Han har bl.a. varit marknadschef för Canal Digital, marknads- och försäljningschef för Expert Sverige och logistik- och IT-chef för Venue Retail Group. Han har sedan tiden på Venue Retail Group en god förståelse för NK-verksamhetens affärsmodell.

Kristian Lustin, koncernchef RNB, säger: ”Det ställs stora krav på ledarskapet i det nu mer självständiga Departments & Stores. Vi stärker i och med rekryteringen av Lars förutsättningarna för genomförandet av de pågående förändringsarbetena och även de som krävs för verksamheten framöver.”

Lars Jungerth, tillträdande VD för Departments & Stores, säger ”Det pågående förändringsarbetet är komplext men med stor potential. Min erfarenhet inom en bredd av funktioner gör att jag kan arbeta på djupet med förändringar av affärsprocesserna. Detta skapar förutsättningar för fullföljande av det omfattande pågående förändringsarbetet och vidareutveckling av verksamheten.

Magnus Håkansson, Styrelseordförande Departments & Stores. Tel: 08-410 520 02, e-post: magnus.hakansson@rnb.se

Kristian Lustin, Koncernchef. Tel: 08-410 524 63, e-post: kristian.lustin@rnb.se

Bilder för journalistiskt bruk www.rnb.se/Press/

Följ oss på www.linkedin.com/company/rnb-retail-and-brands-ab/

Denna information är sådan information som RNB RETAIL AND BRANDS AB är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 13 januari 2020 klockan 12:30 (CET).

RNB RETAIL AND BRANDS äger, driver och utvecklar butiker och e-handel inom mode, konfektion, accessoarer, juveler och kosmetik. Fokus är att ge en service och köpupplevelse utöver det vanliga. Försäljning bedrivs genom koncepten Brothers, Man of a kind och Polarn O. Pyret. Inom affärsområdet Departments & Stores drivs avdelningar på varuhuset NK i Stockholm och Göteborg. Koncernen har cirka 250 butiker och e-handelsplatser i 10 länder. RNB RETAIL AND BRANDS aktie är sedan 2001 noterad på Nasdaq Stockholm under symbolen RNBS.