Permanent VD för Departments & Stores

Överenskommelse har träffats om att Yvonne Magnusson, nu t f VD, blir permanent VD för RNB Retail and Brands dotterbolag Departments & Stores fr o m den 2 april 2019.

Förändringen görs med anledning av det omfattande utvecklingsarbetet av verksamheterna på NK inom Departments & Stores samt det nu pågående separationsarbetet avseende verksamheterna inom RNB-koncernen. Yvonne har en bred marknads- och VD-bakgrund, har bl a varit VD för Cervera då hon också satt i NK’s företagarförening varmed hon också har god förståelse för NK-verksamhetens affärsmodell. Hon har varit t f VD sedan den 1 oktober 2018.

Magnus Håkansson, VD och koncernchef, säger: ”Förstärkning av ledarskapet i Departments & Stores stärker förutsättningarna för genomförandet av det nu pågående förändringsarbetet.”

Yvonne Magnusson, tillträdande VD för Departments & Stores, säger ”Det pågående arbetet är utmanande och spännande med stor potential. Min erfarenhet av förändringsledning skapar förutsättningar för fullföljande av det omfattande förändringsarbetet avseende våra NK-butiker.”

Magnus Håkansson, VD och koncernchef. Tel: 08-410 520 02, e-post: magnus.hakansson@rnb.se

Denna information är sådan information som RNB RETAIL AND BRANDS AB är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovananstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 2 april 2019 klockan 08:20 CET.

RNB RETAIL AND BRANDS äger, driver och utvecklar butiker och e-handel inom mode, konfektion, accessoarer, juveler och kosmetik. Fokus är att ge en service och köpupplevelse utöver det vanliga. Försäljning bedrivs genom koncepten Brothers,
Departments & Stores, Man of a kind och Polarn O. Pyret. Koncernen har drygt 250 butiker och e-handelsplatser i 10 länder. RNB RETAIL AND BRANDS är noterat på Nasdaq Stockholm (RNBS). www.rnb.se