RNB RETAIL AND BRANDS AB (PUBL) amorterar SEK 120 000 000 på sitt utestående seniora obligationslån

RNB RETAIL AND BRANDS AB (publ) ("Bolaget") meddelar idag att det amorterar SEK 120 000 000 på obligationslånet med ISIN SE0010625830 ("Obligationslånet")("Amorteringen").

Amorteringen görs med stöd av punkt 11.6 (Mandatory partial repayment due to the Permitted Disposal) i obligationsvillkoren. Amorteringen görs till följd av att Bolaget erhållit återbetalning av utestående belopp under ett pantsatt skuldebrev (Eng. Vendor Loan Note).

Avstämningsdag för Amorteringen är den 8 juli 2021 och Amorteringen kommer ske den 15 juli 2021.

Kristian Lustin, VD och koncernchef, Tel: 08-410 520 00, e-post: kristian.lustin@retailandbrands.se

Denna information är sådan information som RNB RETAIL AND BRANDS AB (publ) är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande klockan 17.00 (CEST) den 2 juli 2021.

RNB RETAIL AND BRANDS äger, driver och utvecklar butiker och e-handel inom mode, konfektion och accessoarer. Fokus är att ge en service och köpupplevelse utöver det vanliga. Försäljning bedrivs genom konceptet Brothers. Brothers är en rikstäckande herrmodekedja med 44 butiker inklusive en e-handel. Brothers är den självklara destinationen för uppdaterat, avslappnat och välklätt mode i prisvärd kvalitet med suverän passform för alla män i alla situationer.  RNB RETAIL AND BRANDS är noterat på Nasdaq Stockholm (RNBS). www.rnb.se