RNB:s dotterbolag ansöker om förlängda företagsrekonstruktioner

Dotterbolag till RNB Retail and Brands AB (publ) har idag hos Stockholms tingsrätt ansökt om förlängning av sina pågående företagsrekonstruktioner.

I samma ansökningar har bolagen hemställt om anstånd till och med den 1 juli 2020 för komplettering av ansökningarna. Senast då avser bolagen att lämna ackordsförslag till fordringsägarna. I och med ansökningarna fortsätter bolagens företagsrekonstruktioner tills ett formellt beslut om förlängning är fattat av tingsrätten.

Kristian Lustin, VD och koncernchef, Tel: 08-410 520 00, e-post: kristian.lustin@retailandbrands.se

Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 22 juni 2020.

RNB RETAIL AND BRANDS äger, driver och utvecklar butiker och e-handel inom mode, konfektion, accessoarer, juveler och kosmetik. Fokus är att ge en service och köpupplevelse utöver det vanliga. Försäljning bedrivs genom koncepten Brothers, Departments & Stores, Man of a kind och Polarn O. Pyret. Koncernen har cirka 210 butiker och e-handelsplatser i 10 länder. RNB RETAIL AND BRANDS är noterat på Nasdaq Stockholm (RNBS). www.rnb.se