RNB:s innehav av aktier och teckningsoptioner i JC uppgår till 98,5 procent

RNB:s innehav av aktier och teckningsoptioner i JC uppgår efter den förlängda acceptperiodens slut till 98,5 procent

RNB RETAIL AND BRANDS AB:s (publ) (org nr 556495-4682) (“RNB”) offentliga erbjudande till aktieägarna och teckningsoptionsinnehavarna i JC AB (publ) (”JC”) har under den ordinarie och de förlängda acceptperioderna accepterats av ägare till sammanlagt 36.356.711 aktier (varav 244.193 aktier under den senast förlängda acceptperioden) samt 726.000 teckningsoptioner i JC, vilket motsvarar 97,9 procent av aktiekapitalet och rösterna i JC, räknat före och efter full utspädning med hänsyn till utgivna teckningsoptioner. RNB har dessutom tidigare under acceptperioden förvärvat 236.238 aktier i JC i marknaden. Totalt uppgår erhållna accepter och av RNB förvärvade aktier i marknaden därmed till 36.592.949 aktier, motsvarande cirka 98,5 procent av röster och kapital i JC, räknat före och efter full utspädning med hänsyn till utgivna teckningsoptioner i JC. Styrelsen har idag, med stöd av bemyndigande från bolagsstämman och i enlighet med villkoren för erbjudandet, fattat beslut om emission av 151.220 nya aktier till de aktieägare i JC som har accepterat erbjudandet under den senaste förlängda acceptperioden. JC-aktien är numera avnoterad från Stockholmsbörsen. Styrelsen har beslutat att inte ytterliggare förlänga acceptperioden. Redovisning av vederlag till de aktieägare och teckningsoptionsinnehavare som har accepterat erbjudandet under den senast förlängda acceptperioden beräknas påbörjas omkring den 6 oktober 2006. För mer information, vänligen kontakta: Mikael Solberg, VD och koncernchef RNB, tel 08-670 95 95, 0708-18 44 40 Göran Blomberg, CFO RNB, tel 08-670 95 99, 0733-97 95 99