Stockholms tingsrätt bifaller RNB Retail and Brands dotterbolags begäran om förlängd rekonstruktion

Stockholms tingsrätt har idag beslutat att RNB Retail and Brands AB (publ) dotterbolag Departments & Stores Europe AB, Polarn O. Pyret AB och Brothers AB företagsrekonstruktioner tillåts fortsätta till och med 23 juni 2020.

”Vi är ödmjuka inför besluten att rekonstruktionerna fortsätter. Besluten ger oss möjlighet att kunna fortsätta arbetet att bygga långsiktigt starka verksamheter”, säger Kristian Lustin, vd RNB Retail and Brands.

För detaljerade rekonstruktionsplaner se www.rnb.se/rekonstruktion

Kristian Lustin, VD och koncernchef, via

Oscar Karlsson, Brunswick Group, okarlsson@brunswickgroup.com, 0709-62 78 42

Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 29 april 2020.

RNB RETAIL AND BRANDS äger, driver och utvecklar butiker och e-handel inom mode, konfektion, accessoarer, juveler och kosmetik. Fokus är att ge en service och köpupplevelse utöver det vanliga. Försäljning bedrivs genom koncepten Brothers, Departments & Stores, Man of a kind och Polarn O. Pyret. Koncernen har cirka 220 butiker och e-handelsplatser i 10 länder. RNB RETAIL AND BRANDS är noterat på Nasdaq Stockholm (RNBS). www.rnb.se