Stockholms tingsrätt har beslutat företagsrekonstruktion för Departments & Stores Europe AB, Polarn O. Pyret AB och Brothers AB

Stockholms tingsrätt har idag godkänt ansökningarna om företagsrekonstruktion för bolagen Departments & Stores Europe AB, Polarn O. Pyret AB och Brothers AB.

Idag offentliggjordes att styrelsen i RNB ansökt om företagsrekonstruktion för dotterbolagen Departments & stores Europe AB (”Departments & Stores), Polarn O. Pyret AB (”Polarn O. Pyret”) och Brothers AB (”Brothers”) vid Stockholms tingsrätt. Stockholms tingsrätt har nu godkänt ansökningarna om företagsrekonstruktion och har utsett advokaterna Ola Sellert och Mats Emthén till rekonstruktörer. Borgenärssammanträde hålls den 29 april 2020 vid Stockholms tingsrätt.

Kristian Lustin, VD och koncernchef, via

Oscar Karlsson, Brunswick Group, okarlsson@brunswickgroup.com, 0709-62 78 42

Bilder för journalistiskt bruk www.rnb.se/Press/

Följ oss på www.linkedin.com/company/rnb-retail-and-brands-ab/

Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 23 mars 2020 klockan  12.15 CET.

RNB RETAIL AND BRANDS äger, driver och utvecklar butiker och e-handel inom mode, konfektion, accessoarer, juveler och kosmetik. Fokus är att ge en service och köpupplevelse utöver det vanliga. Försäljning bedrivs genom koncepten Brothers, Departments & Stores, Man of a kind och Polarn O. Pyret. Koncernen har cirka 240 butiker och e-handelsplatser i 10 länder. RNB RETAIL AND BRANDS är noterat på Nasdaq Stockholm (RNBS). www.rnb.se