2 x AD till Hilanders. Byråns kreativa team växer.

Hilanders inleder våren med att stärka upp sitt kreativa team. Två AD:s har värvats till B2B-byrån under vintern och våren.

–Med stabil tillväxt på byråns Stockholmskontor och snurr i Shanghai befinner sig Hilanders i stark framåtrörelse, och då är nya duktiga medarbetare helt grundläggande, säger Christina Kazeem, VD på Hilanders.

Felicia Lodin tog examen från Berghs i fjol, där hon var del i ett flertal uppmärksammade projekt. T.ex. IKEAs sista kurragömma och Smiles for Smiles.

Byråns andra nyförvärv utgörs av Enis Pupulek. Han kommer senast från Forsman & Bodenfors. Enis har varit med och tagit fram allt från reklamkonceptet för "Telia-familjen”, designen till funktionsdrycken "Vitamin Well” som till innovationer som lågkalorivinet LOCAL m.m. Hans arbete har återkommande belönats.

–Jag har jobbat 15 år med konsumentreklam och tycker det ska bli otroligt spännande att mixa de erfarenheterna med det som Hilanders står för, tillsammans ska vi fortsätta flytta B2B-kommunikation framåt, säger Enis Pupulek, Art Director.

–Tillsammans kommer Felicia och Enis vara del i det team som ska fortsätta utveckla Hilanders och ta byrån till nästa nivå, säger Christina Kazeem.

För frågor kontakta gärna:

Christina Kazeem, vd, T:+46733113052, Email: christina.kazeem@hilanders.se

Hilanders, som ingår i Intellecta AB (publ.), är en renodlad B2B-byrå med fokus på strategiska kommunikationstjänster. Våra kunder agerar ofta på komplexa marknader och vi hjälper dem med kommunikation som skapar affärer. Hilanders har kontor i Stockholm och Shanghai.

Intellecta-koncernen omfattar de ledande konsultbolagen, Bysted AB, FFW Group, Hilanders Advertising AB, Intellecta Corporate AB, ISBIT GAMES AB, Rewir AB, River Cresco AB, Tomorrow Ltd, Unreel AB och Wow Events AB. Koncernen har ca 560 medarbetare och bedriver verksamhet i Sverige, Danmark, Nederländerna, Storbritannien, Tyskland, Österrike, Bulgarien, Moldavien, Ukraina, USA, Brasilien, Vietnam och Kina.

Citat

Christina Kazeem, VD Hilanders