ÅTERKÖP AV EGNA AKTIER

Styrelsen för Intellecta AB har beslutat att bolaget, inom ramen för bemyndigandet av årsstämman den 12 maj 2011, ska återköpa 100 000 egna B-aktier, motsvarande ca 2,3 procent av aktierna i bolaget.

Förvärv kan ske intill nästa årsstämma, dvs. under perioden den 10 juni 2011 till den 10 maj 2012. Inga förvärv kommer att göras under trettio dagar innan offentliggörandet av kvartalsrapport eller bokslutskommuniké.

Syftet med förvärvet är att använda egna aktier vid betalning av hela eller delar av köpeskillingen vid förvärv av bolag eller verksamheter.

Köpen kommer att genomföras på Nasdaq OMX Stockholm till ett pris inom det vid var tid registrerade kursintervallet. Bolaget äger idag inga egna aktier.

Stockholm den 10 juni 2011

Richard Ohlson, vd och koncernchef Intellecta AB
010-21 22 005, 0709-75 99 11, richard.ohlson@intellecta.se

Zofia Hansson, CFO Intellecta AB, zofia.hansson@intellecta.se
010-21 22 001, 0709-48 05 50

Intellectas affärsidé är att erbjuda de vassaste spjutspetskompetenserna och den mest relevanta helheten inom affärsdrivande och affärsstödjande kommunikation. Verksamheten bedrivs inom två affärsområden: Intellecta Consulting (byrå- och konsulttjänster) samt Intellecta Infolog (informationslogistik). Vi är cirka 470 medarbetare på nio orter i Sverige, Danmark och Kina. Intellecta ska finnas där våra kunder finns och har behov av våra tjänster. Det är också utgångspunkten för en fortsatt internationalisering. www.intellecta.se

Vision – Att kommunikation är centralt när kunden driver sin affär.