Bysted A/S, som ingår i Intellecta-koncernen, lanserar TEDxCopenhagen med ny websida

TEDxCopenhagen, ett oberoende TED event, går av stapeln den 26 september i Köpenhamn och lanseras med hjälp av Bysted A/S som har gjort design, kommunikation och websida för eventet.

1984 startades fenomenet TED som en konferens för att föra samman människor verksamma inom teknologi, underhållning och design, Syftet är att göra världen bättre gnom att sprida goda idéer som fler bör få ta del av. TEDx är ett program för lokalt organiserade events för att sammanföra människor och sprida goda idéer i TEDs anda.

På TEDxCopenhagen kommer inspirerande tal och TEDTalks videos att kombineras för att initiera djuplodande diskussioner i mindre grupper. Uppemot 650 besökare väntas lyssna på ca 16 talare.

Mikkel Noe Westh, senior rådgivare och digitalstrateg på Bysted A/S, är kommunikationschef för eventet och har också tillsammans med Bysted A/S ansvarat för att utveckla såväl website och design som kommunikation för eventet. Det är andra gången Bysted A/S är med som arrangör.

Eventet har fått mycket uppmärksamhet” berättar Mikkel Noe Westh. ”Vi har 6448 likes på https://www.facebook.com/TEDxCopenhagen och 3208 följare påTwitter @TEDxCopenhagen”. ”Det är extra roligt att vara med och utveckla kommunikationen för TEDxCopenhagen”, fortsätter Mikkel, ” det är ju en organisation med stor relevans för hela kommunikationsbranschen”.

För mer information om eventet: www.tedxcopenhagen.dk<http://www.tedxcopenhagen.dk

Bysted A/S som ingår i Intellecta-koncernen är Danmarks största strategiska design- och kommunikationsbyrå.

Mikkel Noe Westh, senior rådgivare och digitalstrateg, Bysted A/S
+45 2465 6330, mnw@bysted.dk

Bo Søby Kristensen, vd Bysted
+45 2324 4676, bsk@bysted.dk

Lotta Boman, informations- och kommunikationschef Intellecta AB
070-735 0702 lotta.boman@intellecta.se

Intellectas affärsidé är att erbjuda de vassaste spjutspetskompetenserna och den mest relevanta helheten inom affärsdrivande och affärsstödjande kommunikation. Verksamheten bedrivs inom två affärsområden: Consulting (byrå- och konsulttjänster) samt Infolog (informationslogistik). Vi är cirka 380 medarbetare på sex orter i Sverige, Danmark och Kina. Intellecta ska finnas där våra kunder finns och har behov av våra tjänster.

Vision – Att kommunikation är centralt när kunden driver sin affär.
www.intellecta.se