Bysted gör stor kampanj för det europeiska sjukvårdskortet: Det blå kortet!

Intellecta-byrån Bysted har vunnit upphandlingen för den danska nationella informationskampanjen om det nya europeiska sjukvårdskortet ”Det blå kortet” i tuff konkurrens med fem byråer.

Det vinnande kampanjförslaget är framtaget i ett kreativt samarbete mellan Bysted A/S och Bysted AB. Kampanjen som startar redan i maj löper över hela sommaren och kommer att synas i hela Danmark i en rad olika media: TV, annonser, events, pr och även genom allianser med en rad samarbetspartners inom resebranschen.

”Jag är mycket glad och stolt att ha vunnit detta uppdrag i så hård konkurrens. Det är ett av Danmarks största kommunikationskampanjer under året och vi gläder oss åt samarbetet”, säger Bo Søby Kristensen, vd på Bysted A/S.

Det blå kortet ger personer som är sjukförsäkrade i Danmark rätt till sjukvård till samma kostnad som de som bor i det land man insjuknar i inom EU- och EES-länderna och Schweiz.

Bakom kampanjen står Kommunernas Landsförening och Sundhetsministeriet i Danmark.

För mer information, kontakta:

Bo Søby Kristensen, VD Bysted A/S +45 2324 4676

Bysted är en full-servicebyrå med fokus på design och strategisk kommunikation. Bysted ingår i Intellecta-koncernen som omfattar de ledande konsultbolagen Bysted AB, Bysted A/S, Hilanders Advertising AB, Intellecta Corporate AB, Propeople Group ApS, Rewir AB, River Cresco AB och Wow by Rewir AB. Koncernen har ca 400 medarbetare och bedriver verksamhet i Sverige, Danmark, Österrike, Bulgarien, Moldavien, Ukraina, Brasilien, USA och Kina.

Citat

Bo Søby Kristensen, vd Bysted A/S