Christina Karlsson Kazeem ny VD för Hilanders

Intellectas koncernchef Yann Blandy utser Christina Karlsson Kazeem till ny VD för dotterbolaget Hilanders. Christina kommer närmast från tjänsten som Group Market Communication Manager på Niscayah Group AB och tillträder sin nya befattning på Hilanders omgående.

Christina har gedigen erfarenhet av konsultverksamhet med särskilt fokus på B2B och digitala kompetenser. Med en civilingenjörsexamen från KTH i botten har Christina erfarenhet från ledande digitala byråer som Razorfish, BBDO och Creuna, som Christina varit med att bygga upp som delägare, VP och försäljnings/ marknadschef.

- Jag är mycket glad att kunna presentera Christina som ny VD på Hilanders. Hilanders erbjudande inom strategisk B2B kommunikation bl.a. till den svenska exportindustrin har stor potential att utvecklas både snabbare och med ännu starkare fokus på digital kompetens. Vi ser hur marknaden och kundernas behov förändras och utser därför nu en ny VD för växla upp vårt erbjudande och möta kundernas förväntningar. Christinas resultatorientering i kombination med hennes digitala och internationella kompetens är vad som krävs för att leda Hilanders in i nästa fas. Hon har i sina tidigare positioner visat tydligt ledarskap i kombination med starkt affärsfokus vilket passar perfekt in i rollen som VD för Hilanders, säger Yann Blandy, koncernchef för Intellecta.

Christina kommer att vara placerad på Hilanders Stockholmskontor för att dra nytta av den starkare tillväxten i Stockholmsområdet och närheten till övriga koncernbolag.

Christina ersätter Peter Füle. Peter har genomfört en stark omstrukturering av företaget och vidareutvecklat Hilanders erbjudande. Under hans tid har flera nya kunder tillkommit framförallt i Stockholm där företagets verksamhet har utvecklats snabbare. -Jag vill passa på att tacka Peter för hans arbete att ta Hilanders dit det är idag, säger Yann Blandy.

- Jag ser mycket fram emot detta, säger Christina Kazeem. Hilanders har ett välkänt och väl respekterat varumärke och fantastiska kunder. Jag känner mig väldigt taggad att leda Hilanders och att utveckla bolaget vidare.

Hilanders är en av Sveriges ledande strategiska reklambyråer med kontor i Stockholm och Malmö och med drygt 20 anställda. Hilanders AB ingår sedan 2008 i Intellecta-koncernen.

Yann Blandy, vd och koncernchef Intellecta AB
010-212 20 35, 070 716 17 31, yann.blandy@intellecta.se
Lotta Boman, informations- och kommunikationschef Intellecta AB
010-212 23 45, 070 735 0702, lotta.boman@intellecta.se
Christina Kazeem, tillträdande vd Hilanders AB,
073 311 30 52, christina.kazeem@hilanders.se

Intellectas affärsidé är att erbjuda de vassaste spjutspetskompetenserna och den mest relevanta helheten inom affärsdrivande och affärsstödjande kommunikation. Verksamheten bedrivs inom två affärsområden: Intellecta Consulting (byrå- och konsulttjänster) samt Intellecta Infolog (informationslogistik). Vi är cirka 410 medarbetare på sju orter i Sverige, Danmark och Kina. Intellecta ska finnas där våra kunder finns och har behov av våra tjänster. Det är också utgångspunkten för en fortsatt internationalisering.

Vision – Att kommunikation är centralt när kunden driver sin affär.
www.intellecta.se