FFW får nya kunder och introducerar Drupal 8 för innovativa digitala lösningar

Intellecta-ägda FFW, en ledande global Drupal-aktör, har vunnit ett antal nya kunder och uppdrag under det tredje kvartalet 2015. Bland annat har FFW valts som huvudansvarig full-service digital byrå för YMCA of the Greater Twin Cities (YGTC)i USA.

FFWs innovativa digitala och kanaloberoende plattform ska ge YGTC möjligheter att erbjuda bättre tjänster till Twin Cities-kommunerna genom enklare online-tillgång till program och tjänster såsom gym, barnomsorg, simning och vattensäkerhetsundervisning, läger, samhällsengagemang och mycket mer. FFWs uppdrag omfattar en rad digitala tjänster som webb, mobila appar och digitala kiosker baserade på Drupal 8 CMS-plattformen, en kraftfull öppen källkod. Plattformen och de digitala innovationer som utvecklas för YGTC kommer därefter att kunna utnyttjas av andra YMCA-föreningar för att förbättra servicen i deras respektive kommuner. Detta uppdrag är ett av FFWs första Drupal 8 projekt.

Förutom uppdraget för YGTC i USA har FFW fått flera nya kunder i Tyskland där ett kontor öppnades i september 2014. För LUSH (kosmetik) bygger FFW världens största kommersiella Drupal-plattform. För Randstad, en världsledande leverantör av HR-tjänster, utvecklar FFW ett digitalt ekosystem för Ranstads existerande system på Drupal. För Syngenta, ett världsledande jordbruksföretag, ska FFW migrera 80 Sharepoint-portaler till en central Drupal-lösning.

Dessutom har FFW inlett samarbete med följande företag:

• Transcom - ett multinationellt call centerföretag. FFW övertar support, underhåll och vidareutveckling för Transcoms webplats.
  • Divisionforeningen (Superliga.dk) - FFW bygger webbplattformen till den danska fotbollsligan Alka Superliga.

Troels Feodor Nielsen, Global CMO, FFW, +45 40 33 30 20, troels.nielsen@ffwagency.com

Yann Blandy, vd och koncernchef Intellecta AB, 010-212 20 35, 070 716 17 31, yann.blandy@intellecta.com

Lotta Boman, informations- och kommunikationschef Intellecta AB, 010-212 23 45, 070 735 0702, lotta.boman@intellecta.com

FFW ingår i Intellecta-koncernen som är noterad på OMX NASDAQ Stockholm.

Intellecta-koncernen omfattar de ledande konsultbolagen Bysted Malmö, FFW, Hilanders Advertising,AB, Intellecta Corporate, Tomorrow Ltd, Rewir AB, River Cresco, Unreel och Wow Events AB. Koncernen har ca 560 medarbetare och bedriver verksamhet i Sverige, Danmark, Tyskland, Storbritannien, Österrike, Bulgarien, Moldavien, Ukraina, Brasilien, USA, Vietnam och Kina.