ICTAs intressebolag Isbit Games utser ny VD

Stockholm, 9 oktober 2018: Spelveteranen Ben Cousins har utsetts till ny VD i Isbit Games. Med 19 år i spelindustrin och med erfarenhet från några av de mest framgångsrika AAA-spelen på PC/konsol, från gratisspel för mobiler samt från att ha arbetat som oberoende utvecklare, har Ben unika kunskaper och kontakter som kommer att vara av stort värde för Isbit och bolagets nästa steg mot att utveckla framgångssrika spel av hög kvalitet för premiumplattformar.

“Vi älskar det Ben gjorde med EA Easy studios och The Outsiders. Att utveckla ny och unik IP för spel är inte lätt, men med vår och Bens kombinerade erfarenhet av att skapa egenutvecklade spel tror vi nu att vi har ett team i världsklass för att gå vidare till nästa fas för Isbit”, säger medgrundaren Markus Koos. Koos kommer att stanna kvar i organisationen som Executive Producer för ett ännu icke annonserat project.

“Redan vid första mötet med teamet på Isbit insåg jag vilken potential bolaget har”, säger nya VDn Ben Cousins. “Det är ett litet team som har arbetat tillsammans under tio år, som har bevisat att de kan leverera spel på multipla plattformar och som har extremt lovande ny IP under utveckling. För en ledare som jag med passion för branschen och erfarenhet av att leda ett team i en tillväxtfas var detta en möjlighet som jag inte ville missa.”

Isbit Games strategi är att fokusera på premiumplattformar, skapa ny IP samt utveckla nya spel baserade på nuvarande portfölj.

ICTA AB äger 38% av Isbit Games.

För mer information om Isbit Games, vänligen kontakta

Robert Andersson