Intellecta AB (publ) skapar förutsättningar för ökad handel i aktien

Intellecta AB har utsett Erik Penser Bankaktiebolag till likviditetsgarant för sin aktie som är noterad på Nasdaq OMX Nordic, Stockholm Small Cap under symbolen ICTA B.

Syftet är att minska prisskillnaden mellan köp- och säljkurs och att öka aktiens likviditet. Målsättningen är en lägre investeringskostnad och minskad risk för investerare i handel med aktien.

Åtagandet ligger inom ramen för villkor fastställda av Nasdaq OMX för likviditetsgaranter och påbörjas från och med den 9 november 2012.

Frågor med anledning av ovanstående besvaras av:

Yann Blandy, vd och koncernchef, Intellecta AB, 010-21 22 035, 070-716 17 31

yann.blandy@intellecta.se

Zofia Hansson, CFO, Intellecta AB, 010-21 22 001, 0709-48 05 50,

zofia.hansson@intellecta.se

Lotta Boman, informations- och kommunikationschef, 010-21 22 345, 070 735 0702, lotta.boman@intellecta.se

Mattias Cullin, Erik Penser Bankaktiebolag, 08-463 82 82, 073 383 30 00, mattias.cullin@penser.se

Intellecta AB (publ)

(org nr 55 60 56-5151)

Box 19063

Tel: 010-21 22 000

Informationen är sådan att Intellecta AB (publ) kan vara skyldig att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 9 november 2012 kl. 8.00 (CET).

www.intellecta.se

För ytterligare information, kontakta: Yann Blandy, koncernchef Intellecta AB 010-212 2035, 070-716 1731

Intellectas affärsidé är att erbjuda de vassaste spjutspetskompetenserna och den mest relevanta helheten inom affärsdrivande och affärsstödjande kommunikation. Verksamheten bedrivs inom två affärsområden: Intellecta Consulting (byrå- och konsulttjänster) samt Intellecta Infolog (informationslogistik). Vi är cirka 400 medarbetare på sju orter i Sverige, Danmark och Kina. Intellecta ska finnas där våra kunder finns och har behov av våra tjänster. Det är också utgångspunkten för en fortsatt internationalisering.

Vision – Att kommunikation är centralt när kunden driver sin affär.
www.intellecta.se