Intellecta-koncernen vinner Svenska Publishingpriset

Två av koncernens dotterbolag fick under gårdagen ta emot utmärkelser i det prestigefulla Svenska Publishingpriset under prisutdelningen i Aula Magna vid Stockholms Universitet.

Ineko vann Svenska Publishingpriset i kategorin Rapporter för tidskriften Nyckeln till Svenska kyrkan för Svenska kyrkan. Arbetsgruppen bestod av Lotta Rooslien (projektledare) och Olle Levander (design).

Intellecta Corporate vann Svenska Publishingpriset i kategorin Personaltidningar – offentlig sektor för tidningen  Aktum på uppdrag av Umeå universitet. Arbetsgruppen bestod av Sandra Grill (kundansvarig), Ewa Lindström  (AD) och Sofia Eriksson (skribent).

Intellecta fortsätter därmed en lång tradition av att erhålla vinster i Svenska Publishingpriset.

Frågor med anledning av ovanstående besvaras av:

Yann Blandy, vd och koncernchef, Intellecta AB, 010-21 22 035, 070-716 17 31, yann.blandy@intellecta.se

Lotta Boman, informations- och kommunikationschef, 010-21 22 345, 070 735 0702, lotta.boman@intellecta.se

Intellecta AB (publ)
(org nr 55 60 56-5151)
Box 19063

Tel: 010-21 22 000

Intellectas affärsidé är att erbjuda de vassaste spjutspetskompetenserna och den mest relevanta helheten inom affärsdrivande och affärsstödjande kommunikation. Verksamheten bedrivs inom två affärsområden: Intellecta Consulting (byrå- och konsulttjänster) samt IntellectaInfolog (informationslogistik). Vi är cirka 400 medarbetare på sju orter i Sverige, Danmark och Kina. Intellecta ska finnas där våra kunder finns och har behov av våra tjänster.

Vision – Att kommunikation är centralt när kunden driver sin affär.

www.intellecta.se