Johannes Bergh blir ny VD för Rewir

Intellectas koncernchef Yann Blandy utser Johannes Bergh till ny VD för dotterbolaget Rewir.  Johannes kommer närmast från rollen som Chief Brand Officer i koncernledningen på Flir Systems och tillträder befattningen på Rewir 1 oktober.

Johannes har en gedigen erfarenhet av att driva konsultverksamhet med fokus på både varumärkesutveckling och design internationellt. Han har även bred erfarenhet från olika roller på kundsidan.

Jag är mycket glad att kunna presentera Johannes Bergh som ny VD på Rewir. Johannes resultatorientering, spets inom varumärkesstrategi i kombination med en dokumenterad förmåga att bygga starka team är helt rätt för att ta Rewir vidare i nästa steg av bolagets utveckling”, säger Yann Blandy, VD och koncernchef på Intellecta AB.

Johannes ersätter Anne Årneby som nu lämnar Intellecta-koncernen. ”Annes uppdrag var att driva en strategisk förändringsresa. Bolaget har under hennes ledning både utvecklat Rewirs erbjudande och renodlat Rewir, genom bland annat avknoppningarna av Wow by Rewir och Unreel, fortsätter Yann Blandy, ”Jag vill ta detta tillfälle att tacka Anne Årneby för hennes insatser för både Rewir och för hennes bidrag i den strategiska utvecklingen av Intellecta-koncernen som helhet”, säger Yann Blandy.

Johannes Bergh är 45 år och tidigare bland annat varit vVD på Hall & Cederqvist och VD och grundare på Cole, Rusell & Pryce. Johannes har också varit drivande i några start-ups, som bl.a. Kurppa Hosk som partner och grundare, och han är styrelseordförande i arkitektbyrån CoDesign.

Rewir är en ledande strategisk varumärkesbyrå med kontor i Stockholm och Shanghai. Rewir ingår i Intellecta-koncernen.

Yann Blandy, VD och koncernchef, yann.blandy@intellecta.se

Lotta Boman, informations-och kommunikationschef, lotta.boman@intellecta.se

Intellecta-koncernen omfattar de ledande konsultbolagen Bysted AB, Bysted A/S, Hilanders Advertising AB, Intellecta Corporate AB, Propeople Group ApS, Rewir AB, River Cresco AB, Unreel AB och Wow by Rewir AB. Koncernen har ca 400 medarbetare och bedriver verksamhet i Sverige, Danmark, Tyskland, Österrike, Bulgarien, Moldavien, Ukraina, Brasilien, USA och Kina.

Citat

”Jag är mycket glad att kunna presentera Johannes Bergh som ny VD på Rewir. Johannes resultatorientering, spets inom varumärkesstrategi i kombination med en dokumenterad förmåga att bygga starka team är helt rätt för att ta Rewir vidare i nästa steg av bolagets utveckling”
Yann Blandy, vd och koncernchef
Yann Blandy, vd och koncernchef