LEDARBYTE INOM INEKO

Som ett led i utvecklingen och den fortsatta effektiviseringen av affärsområdet Infolog, sker följande ändringar fr.o.m. 2012-01-01.

Björn Anderson kommer fortsättningsvis att vara affärsområdeschef för Infolog. I denna roll ansvarar Björn för den strategiska och affärsmässiga utvecklingen av verksamheterna inom affärsområdet, med särskilt fokus på integration och implementation av Intellectas nya strategi samt nyförvärv och investeringar. Björn ingår i Intellectas koncernledning.

Johan Stålhäll utses fr.o.m. 2012-01-01 till VD för Ineko med fokus på att utveckla Inekos kundkontakter och erbjudande som Nordens ledande grafiska kommunikationshus. Ineko erbjuder idag heltäckande kommunikationstjänster som bl.a. norra Europas mest avancerade tryckeriverksamhet, effektiva webblösningar och belönade reklamtjänster.

Björn Anderson, affärsområdeschef Infolog, 010-212 21 02, 070-815 9111, bjorn.anderson@ineko.se
Richard Ohlson, vd och koncernchef Intellecta AB, 010-212 20 05, 070-975 9911, richard.ohlson@intellecta.se
Lotta Boman, informations- och kommunikationschef Intellecta AB, 010-212 23 45, 070-735 0702, lotta.boman@intellecta.se

Intellectas affärsidé är att erbjuda de vassaste spjutspetskompetenserna och den mest relevanta helheten inom affärsdrivande och affärsstödjande kommunikation. Verksamheten bedrivs inom två affärsområden: Intellecta Consulting (byrå- och konsulttjänster) samt Intellecta Infolog (informationslogistik). Vi är cirka 450 medarbetare på nio orter i Sverige, Danmark och Kina. Intellecta ska finnas där våra kunder finns och har behov av våra tjänster. Det är också utgångspunkten för en fortsatt internationalisering.

Vision – Att kommunikation är centralt när kunden driver sin affär.
www.intellecta.se