Ny VD och nya delägare på River

Intellectas koncernchef Yann Blandy utser Martin Werner till ny VD för dotterbolaget River Cresco. Martin har de senaste sex månaderna arbetat som General Manager för River och tillträder sin nya roll den 1 oktober. Samtidigt blir fem medarbetare nya delägare i bolaget.

Martin kommer senast från Family Business där han var byråchef under 3,5 år. Under sin tid på Family Business hade Martin också ett övergripande kundansvar för The Absolut Company, Carlsberg och Electrolux. Dessförinnan har Martin arbetat sex år i olika ledande befattningar på Nokia bl.a. som Head of Retail och Head of Sales Operations på den nordiska marknaden.

Jag är mycket glad att Martin blir VD på River. Jag känner starkt förtroende för Martins ledarskap, säger Yann Blandy, VD och koncernchef på Intellecta AB. – Martins fokus på sälj- och kundutveckling i kombination med hans erfarenhet av att leda en kreativ verksamhet är precis rätt för att ta River till nästa steg, fortsätter Yann Blandy.

–Jag är djupt imponerad av vad River lyckats att uppnå hittills. Det märks i lokalerna och på folket att det händer mycket hela tiden. Just energin och framtidstron i kombination med det unika erbjudandet är det som lockade mest, säger Martin Werner, tillträdande VD på River.

För att stärka Rivers konkurrenskraft och fortsatt starka utveckling har de nuvarande delägarna på River tillsammans med Intellecta kommit överens om att erbjuda delägarskap till ytterligare fem medarbetare. Martin Werner, tillträdande VD, Zeke Tastas, creative director, Nicolas Belloni, experience design director, Victor Mangematin, account director samt Oskar Elfner, account director blir alla fr om den 1 oktober nya delägare i River.

– Att vi kan utöka delägarskapet i bolaget till fler personer innebär att vi säkerställer såväl stabilitet och långsiktighet som ökad konkurrenskraft för River, säger Yann Blandy.

- Det känns jätteroligt att släppa in nya ägare i bolaget. Det är ännu ett bevis på ett verksamhetens energi och framåtanda. De medarbetare som nu blir delägare har alla varit med och utvecklat River en längre tid. Steget känns därför naturligt och visar på gemensam framtidstro, säger Daniel Matsuda, grundare och partner River.

River Cresco ingår i Intellecta-koncernen som är noterad på OMX NASDAQ Stockholm.

Intellecta-koncernen omfattar de ledande konsultbolagen Bysted Malmö, FFW, Hilanders Advertising, Intellecta Corporate, Rewir, River Cresco, Unreel och Wow Events. Koncernen har ca 560 medarbetare och bedriver verksamhet i Sverige, Danmark, Tyskland, Storbritannien, Österrike, Bulgarien, Moldavien, Ukraina, Brasilien, USA, Vietnam och Kina.

Citat

Martin Werner, tillträdande VD River