Nya kunder och uppdrag till Intellecta

Intellectas svenska bolag har vunnit ett antal nya kunder och uppdrag det senaste kvartalet. Här är ett axplock av nya samarbeten.

Bysted AB har nyligen startat samarbete med Resurs Holding (årsredovisning), Lotte Hain Interiör (varumärkesstrategi och webbplats) och Skåne Stadsmission (årsredovisning, kommunikationstjänster och webbplats).

Hilanders har vunnit Ejendals (strategisk kommunikation) och Sweco (strategisk kommunikation).

Intellecta Corporate har nya uppdrag bland annat för Riksbanken (ramavtal för kommunikationstjänster), Scania (strategiska kommunikationstjänster och redaktionell produktion), Elekta (finansiella tjänster), Svenska Institutet (mätning och analys av Sverigebilden internationellt), Helsingborgs stad (ramavtal avseende opinionsarbete) samt Dina Försäkringar i samarbete med Unreel.

River Cresco har utsetts till digital byråpartner för Mazda i Skandinavien.

Unreel har inlett samarbete med med Dina Försäkringar (tillsammans med Intellecta Corporate), Tobii, Kammarkollegiet (huvudbyrå för rörliga medier), MUCF, Anicura samt Nykterhetsrörelsens Scoutförbund (kampanj).

Wow Events har börjat arbeta med Nordea Markets (kundträffar)och Teknikföretagen (årsstämma med efterföljande seminarier och mingel).

För information, vänligen kontakta:

Yann Blandy, vd och koncernchef, 0707-16 17 31, yann.blandy@intellecta.com

Lotta Boman, informations-och kommunikationschef, 070-735 0702, lotta.boman@intellecta.com

Denna samt tidigare releaser finns på www.intellecta.com/investerarinformation/pressmeddelanden/

Intellecta-koncernen omfattar de ledande konsultbolagen Bysted AB, FFW Group, Hilanders Advertising AB, Intellecta Corporate AB, ISBIT GAMES AB, River Cresco AB, Tomorrow(Shanghai) Ltd, Unreel AB och Wow Events AB. Koncernen har cirka 590 medarbetare och bedriver verksamhet i Sverige, Danmark, Nederländerna, Frankrike, Storbritannien, Tyskland, Österrike, Bulgarien, Moldavien, Ukraina, USA, Brasilien, Vietnam, Australien och Kina.