NYA KUNDER OCH UPPDRAG TILL INTELLECTA

Intellectas bolag har vunnit ett antal prestigefulla kunder och uppdrag under hösten.  Några har uppmärksammats i breda media och flera är samarbetsprojekt mellan Intellectas olika bolag. Här ett axplock av nya samarbeten:

Bysted AB har nyligen startat samarbete med Eightmood (webbplats), Nordic Beet Research (design och webbplats), BE Group (årsredovisning) samt Awapatent (årsredovisning).

FFW har fått uppdrag i USA för Sonus Networks (optimerad digital plattform) och för Washington State Fruit Commission (helt ny websida) samt för USC Marshall School of Business (översyn av digital närvaro inklusive dataanalys, kreativitet och digital teknologi). FFW har nyligen även startat samarbete med Dansk Golf Union i Danmark för att utveckla en helt ny websida.

Intellecta Corporate har uppdrag för bland andra Akademiska Hus (investor relations, års-och kvartalsrapporter), SJ (investor relations, års-och kvartalsrapporter), NetNod (digital analys och strategi) samt SourceCom (digital strategi och produktion).

Rewir har fått flera nya kunder och uppdrag som bland andra Aura Light (varumärkesstrategi), Swedish Agency for Accessible Media (varumärkesstrategi) och LRF (kampanjutveckling).

River Cresco har utsetts till huvudbyrå för SF för samtliga kommunikationstjänster. River har också inlett ett omfattande samarbete med Electrolux som bland annat innebär ansvar för underhåll och administration av samtliga varumärkessiter i Norden. För SOS Barnbyar har River utvecklat en PR-driven kampanj som uppmärksammats mycket i media och för C More ansvarar River för strategisk och taktisk utveckling samt administration av C-Mores Sports sociala medier.

Unreel har under hösten tagit fram en mycket omtalad kampanj (koncept och filmer) för att välkomna Zlatan till Malmö för Premier League-matchen (ett stort Z projicerades på Turning Torso) tillsammans med E ON, M&C Saatchi och systerbolaget Wow Events. Dessutom har man producerat ett flertal filmer för Movestic (varumärke), Hermods (utbildning) och MyFC’s.

Wow Events arbetar med C More (utomhus och digitalt event i samband med den nya Beck-filmen), Wiraya (kommunikationsplattform tillsammans med systerbolaget Hilanders) och Täby Centrum (event för att lansera oväntade middagsupplevelser i Täby Centrum).

Lotta Boman, Informations-och kommunikationschef, 070-735 0702

lotta.boman@intellecta.com

Intellecta-koncernen omfattar de ledande konsultbolagen, Bysted AB, FFW Group, Hilanders Advertising AB, Intellecta Corporate AB, ISBIT GAMES AB, Rewir AB, River Cresco AB, Tomorrow Ltd, Unreel AB och Wow Events AB. Koncernen har ca 560 medarbetare och bedriver verksamhet i Sverige, Danmark, Nederländerna, Storbritannien, Tyskland, Österrike, Bulgarien, Moldavien, Ukraina, USA, Brasilien, Vietnam och Kina.