River expanderar och förstärker sin organisation

Intellecta-byrån River öppnar kontor i Amsterdam och rekryterar Thomas Falkenström som Client Service Director

I linje med Intellecta-koncernens övergripande målsättning att växa organiskt bland annat via etablering på nya marknader samt att följa och arbeta med sina kunder oavsett var de finns, öppnar nu River ett kontor i Amsterdam.   River har sedan länge både kunder och uppdrag i Amsterdam. Nu är tiden mogen att etablera sig mer permanent för att komma närmare kunder och marknad. I första skedet etablerar River ett helägt dotterbolag och jobbar nu på den fysiska etableringen. Ansvaret för Amsterdamkontoret delas mellan Robert Andersson, CEO på River, och Richard Teroni, en av grundarna till River.

Att etablera River i Amsterdam har länge varit ett mål, och nu är tiden mogen. Vi har byggt upp en kritisk kundmassa i Amsterdam och vi ser att Amsterdamkontoret kan bli lönsamt från år 1, vilket alltid var vårt kriterium”, säger Robert Andersson.

River stärker samtidigt sitt ledningsteam och rekryterar Thomas Falkenström som Client Service Director. Thomas kommer närmast från rollen som marknadsdirektör på på Zound Industries och jobbat med Marshall Headphones och Urbanears. Zound Industries vann DI's supergasellen 2013.

Dessförinnan arbetade Thomas på Nike, både i Sverige och norra Europa som Brand Manager och han har också stor erfarenhet av spelbolag genom tidigare tjänster på Svenska Spel, Dice och Bwin. Thomas tillträder sin tjänst den 2 januari 2014.

I rollen som Client Service Director på River kommer Thomas att ansvara för utvecklingen av nya och gamla kunder på River och vara ett stöd till VD för att driva bolagets tillväxt framåt.

Jag ser mycket fram emot att bli en del av Rivers team. Det är ett företag som har en dynamisk mix av kreativ höjd och extrem teknikkunskap in-house. Det är inte många byråer som klarar att vara både leadbyrå och produktionsbyrå men det gör River på ett fantastiskt bra sätt. Kombinationen av kommunikation, strategi och produktion ger oss förutsättningar att vinna nya kunder både lokalt och globalt”, säger Thomas.

Robert Andersson, CEO på River, är mycket nöjd med rekryteringen av Thomas. ”Thomas är en otroligt driven person med att starkt nätverk. Hans bakgrund inom spel och konsumentprodukter passar oss perfekt”.

Robert Andersson, CEO River, 073-501 1263, roan@river.se

Lotta Boman, Informations-och kommunikationschef Intellecta, 070-735 0702, lotta.boman@intellecta.se

Intellecta-koncernen omfattar de ledande konsultbolagen Bysted AB, Bysted A/S, Hilanders Advertising AB, Intellecta Corporate AB, ISBIT GAMES AB, Propeople Group ApS, Rewir AB, River Cresco AB, Unreel AB och Wow by Rewir AB. Koncernen har ca 400 medarbetare och bedriver verksamhet i Sverige, Danmark, Nederländerna,Tyskland, Österrike, Bulgarien, Moldavien, Ukraina, USA, Brasilien och Kina.

Citat

Att etablera River i Amsterdam har länge varit ett mål, och nu är tiden mogen. Vi har byggt upp en kritisk kundmassa i Amsterdam och vi ser att Amsterdam-kontoret kan bli lönsamt från år 1, vilket alltid var vårt kriterium”
Robert Andersson, vd River
”Jag ser mycket fram emot att bli en del av Rivers team. Det är ett företag som har en dynamisk mix av kreativ höjd och extrem teknikkunskap in-house. Det är inte många byråer som klarar att vara både leadbyrå och produktionsbyrå men det gör River på ett fantastiskt bra sätt. Kombinationen av kommunikation, strategi och produktion ger oss förutsättningar att vinna nya kunder både lokalt och globalt”,