Snikna grannar, inbrott och tävlingar i Mitsubishi Electrics nya värmepumpskampanj

För en tid sedan sjösattes ett nytt kommunikationskoncept för Mitsubishi Electrics värmepumpar – och nu tar man, tillsammans med B2B-byrån Hilanders, alltsammans vidare med en digital kampanj.

Konceptet kretsar kring den avundsjuka som gärna uppstår grannar emellan – och i den nya digitala kampanjen dras sniken- och nyfikenheten allt närmare sin spets.

I kampanjen bjuds målgruppen in att följa med den fiktive herr Bergström när han bryter sig in hos sina grannar för att ta reda på hur de har råd att åka på semester – igen. Längs vägen genom huset får besökaren svara på frågor och i potten ligger en Ecodan-värmepump, komplett med installation, värd cirka 100 000 kronor.

-Värmepumpar har en mängd fördelar, jämfört med andra uppvärmningsalternativ som el- eller fjärrvärme. Men de upplevs inte alltid som världens mest spännande produkt. Därför var vi tvungna att skapa något som kunde engagera målgruppen i sig självt – och därmed fungera som en farkost för det vi vill berätta om Mitsubishi Electrics värmepumpar, säger Karl-Johan Ekbom, art director på Hilanders.

-Det faktum att vi arbetade med en liten budget gjorde också att vi var tvungna att ta fram något som kan stå på egna ben, utan en stor mediebudget, och som besökarna själva gärna pratar om och delar med sig av, avslutar Karl-Johan.

Kampanjen pågår mellan den 25 augusti och 11 oktober och kommer ligga på http://ecodan.mitsubishivillavarme.se/ Marknadsföring sker främst i sociala medier, via banners och som printannonser.

Kampanjen kommer också att synas på http://mitsubishivillavarme.se/ som samtidigt får en ansiktslyftning och fylls på med mer innehåll, främst riktat mot konsumenter.

För mer information:

Kontakt: Christina Kazeem, VD, Hilanders: 073- 311 30 52 christina.kazeem@hilanders.se

Hilanders, som ingår i Intellecta-koncernen, är en renodlad B2B-byrå med fokus på strategiska kommunikationstjänster. Våra kunder agerar ofta på komplexa marknader och vi hjälper dem med kommunikation som skapar affärer.

Intellecta-koncernen omfattar de ledande konsultbolagen Bysted, FFW, Hilanders Advertising, Intellecta Corporate, ISBIT GAMES, Rewir, River Cresco, Tomorrow, Unreel och Wow Events. Koncernen har ca 560 medarbetare och bedriver verksamhet i Sverige, Danmark, Nederländerna, Storbritannien, Tyskland, Österrike, Bulgarien, Moldavien, Ukraina, USA, Brasilien, Vietnam och Kina.

www.intellecta.com

Citat