Wow vilken partner!

Wow Events kammade nyligen hem storvinsten: –Vi är E.ONs nya eventpartner, berättar Wow Events VD, Lotta Karlsvärd.

Avtalet har slutits med E.ON Sverige där Wow Events kommer att arbeta på både strategisk och operationell nivå, med allt från event, sponsring, marketing till utställningsaktiviteter i syfte att stärka E.ONs varumärke.

Wow Events som ingår i Intellecta-koncernen har länge arbetat med varumärket som sin ledstjärna, där hållbarhet och strategisk kommunikation varit grunden till alla kommunikationslösningar. Nu har man även gjort en stor satsning på digitala lösningar, vilket Lotta Karlsvärd menar vara en viktig faktor i det nya samarbetet. –Vi tror på kombinationen mellan det fysiska mötet och den digitala dimensionen. Med digitala verktyg förlänger och förstärker vi upplevelsen, ökar tillgängligheten och når ut till en större publik, säger Lotta Karlsvärd.

Wow har den spets och bredd som vi söker och är ett glatt gäng som precis som vi gillar hållbara och kreativa idéer. E.ON är på en resa, som de senaste åren handlat om att utveckla och optimera våra möten så de blir en såväl strategisk som naturlig del av vår kommunikation. Bakom oss lämnar vi isolerade aktiviteter och istället ser vi integrerade upplevelser som stärker vårt varumärke och i förlängningen våra affärer. Vi ser nu fram emot att fortsätta och utveckla denna resa tillsammans med Wow, säger Jessica Nilsson, Event Manager, E.ON Sverige.

Arbetsgrupp Wow Events:

Maria Segergren – Kundansvarig

Camilla Kuylenstierna – Planner

Eva Ruttkay – Creative Director

Jessi Blom – Art Director

Kristina Landeström – Senior Projektledare

Ludvig Eriksson – Senior produktionsledare

Joel Örner – Produktionsledare

Axel Nathorst-Böös – Interaktionsdesigner

Lotta Karlsvärd, VD Wow Events; 070 -14 99 987

Om Wow Events: Wow Events är eventbyrån som levererar kreativa event, djupt rotade i strategisk varumärkestänkande. Wow Events är ett helägt dotterbolag till Intellecta AB (publ).

Om Intellecta:

Intellecta AB (publ) är noterat på NASDAQ OMX Stockholm och omfattar de ledande konsultbolagen Bysted AB, Hilanders AB, FFW Group, Intellecta Corporate AB, Isbit Games AB, Rewir AB, River Cresco AB, Tomorrow (Shanghai) Ltd, Unreel AB och Wow Events.

Koncernen har ca 550 anställda I Sverige, Danmark, Tyskland, Nederländerna, Storbritannien, Österrike, Bulgarien, Moldavien, Ukraina, Brasilien, USA, Vietnam och Kina.

Vi är E.ONs nya eventpartner
Lotta Karlsvärd, VD Wow Events
Lotta Karlsvärd,VD Wow Events
essica Nilsson, Event Manager, E.ON Sverige.