Wow vilken produktion!

Wow Events presenterar stolt sin produktion Vind 2015 - Nordens största mötesplats för den svenska vindkraftsmarknaden.

Stockholm Waterfront Congress bytte skepnad under 4 - 5 november och omvandlades till en sjudande arena för nätverkande och inspiration kring vindkraft och energilösningar i världsklass.  Bakom Vind 2015 står Svensk Vindenergi, och temat för årets möte var ”Ett förnybart Europa?”

Wow Events producerade eventet som bjöd på ett omfattande program med talare från hela Europa. Sveriges energiminister Ibrahim Baylan talade om Sveriges roll i Europa kring förnybar energi. Utställningen representerades av experter och företrädare för energibranschen och ett nytt inslag för 2015 är ett interaktivt torg för innovation och diskussion i utställningshallen. På kvällen arrangerades en middag där Svensk Vindenergi delade ut Stora Förnybarhetspriset; ett pris som ges till företag som genom betydande insatser visat vägen i omställningen av energisystemet. I år var pristagaren Google som tar ett stort klimatansvar genom att lägga över sina datorhallar på förnybar el.

Charlotte Karlsvärd, vd, 070-149 9877, lotta.karlsvard@wowevents.se

Wow Events ingår i Intellecta-koncernen. Koncernen omfattar de ledande konsultbolagen, Bysted AB, FFW Group, Hilanders Advertising AB, Intellecta Corporate AB, ISBIT GAMES AB, Rewir AB, River Cresco AB, Tomorrow (Shanghai) Ltd, Unreel AB och Wow Events AB. Koncernen har cirka 560 medarbetare och bedriver verksamhet i Sverige, Danmark, Nederländerna, Storbritannien, Tyskland, Österrike, Bulgarien, Moldavien, Ukraina, USA, Brasilien, Vietnam och Kina.