Norska Röda Korset i Bergen stärker sin räddningskapacitet

Nytt RescueRunnersystem ger snabbare utryckningstid i Bergen, Norge.

Röda Korset i Bergen ansvarar för sök och räddningsuppdrag i Bergen med omnejd, på västra sidan av Norge. Deras uppdrag innefattar både sjöräddning och fjällräddning uppe på högfjällen.

I fjällen kommer RescueRunnern att vara till extra stor hjälp för dem att ta sig fram över deras stora fjällsjöar vilket sparar mycket tid i kritiska situationer. Tidigare har man använt sig av uppblåsbara gummibåtar med utombordsmotorer som tar betydligt längre tid att förbereda. Efter att under många år ha sett hur både Redningselskapet och deras systerorganisationer inom Röda Korset i både Norge och i övriga världen använder RescueRunner-systemet, så väljer man nu att investera i en egen RescueRunner då man är övertygad om att den kommer att vara ett mycket värdefullt verktyg i deras verksamhet.

”Vi är mycket glada över att motta den här ordern från Röda Korset i Bergen och vi hoppas att deras nya RescueRunner kommer till stor nytta i deras både mycket viktiga och uppskattade arbete.”, säger Linda Ahl, VP / Sales-and Business Development Manager på Safe at Sea AB (publ).

RescueRunnern kommer att levereras under Q4 2020.

Ordervärde är cirka SEK 320.000

Denna information är sådan information som Safe at Sea AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning och lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 26 november 2020.