Ny distributör i Malaysia med fokus på GRX

Safe at Sea AB (publ) har tecknat ett distributörsavtal med Semenanjung Selatan Sdn Bhd för representation på den malaysiska marknaden.

Semenanjung Selatan har under många år levererat utrustning till räddnings- och katastroforganisationer men framför allt till militär- och specialoperationsenheter. Företaget har under många år framgångsrikt etablerat sig som en leverantör av högkvalitativ utrustning och expertis till myndigheter, organisationer och företag. Semenanjung Selatan kommer att marknadsföra hela produktportföljen och genom de effektiva SAR- och CSAR-båtarna tillhandahålla innovativa och högkvalitativa produkter på den malaysiska marknaden.

Semenanjung Selatan har identifierat ett stort intresse för GuardRunner X-modellen och de kommer att investera i en (1) GuardRunner X-demoenhet för demonstrationer och tester med potentiella kunder. Safe at Sea kommer att stödja med intern utbildning och bistå vid de inledande marknadsaktiviteterna tillsammans med Semenanjung Selatan. GuardRunner X-demo-enheten har tidigare använts av Safe at Sea som demo-båt.

"Malaysia är en intressant marknad och vi vet att det finns ett specifikt intresse för taktiska CSAR-båtar med konfigurationer som GuardRunner X-plattformen erbjuder. Vi ser fram emot att inleda vårt samarbete och att ta vår unika GuardRunner X till Malaysia." säger Henrik Hartman, vd på Safe at Sea AB.

Båten kommer att levereras i Q1 2023.

Ordervärde: cirka SEK 400 000.

Denna information är sådan som Safe at Sea är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU nr 596/2014). Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2023-02-09 09:50 CET.

info@safeatsea.se