Nytt samarbete inleds med distributör i Nederländerna

Nederländerna har länge varit en intressant marknad med stor potential för Safe at Sea. Nu inleds samarbete med en väletablerad och stark partner som blir bolagets distributör på denna marknad.

Nederländerna har med sin långa kust, sin intensiva marina trafik och med några av de största hamnarna i Europa behov av stor beredskap vid eventuella utsläpp eller naturföroreningar. BDS Harlingen BV som nu blir Safe at Sea's distributör på denna marknad, är sedan många år tillbaka experter och tillika mycket väletablerade inom oljesaneringsbranschen. De är en av de största aktörerna inom detta segment och har ramavtal med Rijkswaterstaat (Rijkswaterstaat är en del av det nederländska infrastrukturdepartementet som också ansvarar för vatten och natur). BDS Harlingen BV som arbetar med upphandlingar runtom i EU och i övriga världen på denna typ av utrustning ser en stor potential för Safe at Sea's produkter inom oljesaneringssegmentet men också för sjöräddning, hamnar, livräddning vid stränder mm. De arbetar mycket på de forna nederländska kolonierna såsom på Bonair, Eustatius och Saba i tillägg. "Vi är väldigt glada över att inleda detta samarbete och det är med stor förväntan vi nu gör en ordentlig satsning på segmentet miljövård / oljesanering tillsamamns med BDS Harlingen BV" , säger Linda Ahl, Sälj och Affärsutvecklingschef på Safe at Sea AB. I samband med att detta avtal ingåtts investerar BDS Harlingen BV i ett RescueRunner System som kommer användas skarpt i deras egna uppdrag men också fungera som demo-båt.

Båten kommer att levereras i Q1 2021.

Order Värde: 306 000 SEK

Denna information är sådan information som Safe at Sea AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning och lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 14 December 2020.

Linda Ahl
VP / Sales and Business Development Manager