Sjöräddningssällskapet (SSRS) beställer två RescueRunner-system

Svenska Sjöräddningssällskapet (SSRS) förstärker sin flotta med ytterligare två RescueRunner-system.

Det är en donation från Båtkusten, Imatech Marin & Industri ABs återförsäljarnätverk som möjliggör beställningen av ytterligare två stycken RescueRunner-system. Man har under två års tid arbetat för att göra detta möjligt och glädjen var stor hos alla involverade när detta nu kunde ske.

SSRS är den organisation i världen som har störst RescueRunner-flotta. Idag har SSRS ca 63 stycken RescueRunners i drift på deras 73 räddningsstationer i Sverige. Några av deras RescueRunners har varit i drift i över 10 år.

SSRS utvecklade en gång i tiden RescueRunner i syfte att kunna nå grunda och otillgängliga områden där andra båtar inte kan komma till.

”Det är verkligen ett fint initiativ från Imatech och deras återförsäljare. Vi är övertygade om att båtarna kommer att bidra till stor nytta ute i SSRS verksamhet”, säger Henrik Hartman, VD på Safe at Sea AB (publ).

RescueRunner-systemen kommer att levereras i Q2 2020.

Ordervärde är SEK 600.000

Denna information är sådan information som Safe at Sea AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning och lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 19 Februari 2020.