Svenska Sjöräddningssällskapet (SSRS) beställer ett RescueRunner System

Det är med stor glädje som vi kan meddela att Svenska Sjöräddningssällskapet (SSRS) genom en donation ytterligare utökar sin RescueRunner-flotta.

SSRS är den organisation i världen som har störst RescueRunner-flotta och den fortsätter att växa. Idag har SSRS över 60 stycken RescueRunners i drift på deras 73 räddningsstationer i Sverige. Många av SSRS RescueRunners har varit i drift i över 10 år.SSRS utvecklade en gång i tiden RescueRunner i syfte att komma till i grunda och otillgängliga områden där andra båtar inte kan komma till. SSRS är inte bara en kund till Safe at Sea, de är också en partner som bidrar till utveckling och utbildning.

”Det är mycket glädjande att SSRS väljer att beställa ytterligare en RescueRunner och vi hoppas att den kommer att göra stor nytta för SSRS, mottagande sjöräddningsstation och alla deras medlemmar.”, säger Henrik Hartman, VD på Safe at Sea AB (publ).

RescueRunnern kommer att levereras under Q2 2020.

Ordervärde är cirka SEK 370.000

För mer informatin vänligen kontakta:

Denna information är sådan information som Safe at Sea AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning och lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 31 mars 2020.