Byte av Certified Adviser och styrelseförändring i Safello Group AB

Stockholm den 23 mars 2022 | Sveriges ledande kryptomäklare Safello meddelar idag att Safello kommer att utse Amudova AB till ny Certified Adviser för Safello Group AB. Bytet av Certified Adviser till Amudova AB kommer att träda i kraft den 19 juli 2022 och fram till dess kommer Corpura Fondkommission AB fortsatt att agera som Certified Adviser. Christina Ploom har med anledning av detta meddelat styrelsen i Safello Group AB att hon inte kommer att ställa upp för omval som styrelseledamot i samband med årsstämman i Safello Group AB som kommer att hållas den 27 april 2022. Christina Ploom är VD och Senior Advisor på Amudova AB och har varit styrelseledamot i Safello Group AB sedan 2021.

Information om förslag till ny styrelsesammansättning kommer att tillhandahållas i kallelsen till årsstämman. I samband med Christina Plooms avgång kommer Amudova AB att utses till ny Certified Adviser för Safello Group AB.

– Genom att utse Amudova AB till Certified Adviser kommer vi att fortsätta samarbeta med Christina och dra nytta av hennes expertis i egenskap av VD och Senior Advisor på Amudova AB.  Christina har varit en mycket uppskattad ledamot av Safello Group AB:s styrelse och vi vill passa på att tacka henne för sitt bidrag till Safello Group AB:s styrelsearbete, säger Frank Schuil, vd och medgrundare av Safello.

Evelina Appelskog, PR & Communications Manager, evelina.appelskog@safello.com

Safello är Sveriges ledande krypto-mäklartjänst med målet att göra krypto tillgängligt för alla. Safello erbjuder ett tryggt och enkelt sätt att köpa, sälja och förvara kryptovalutor genom sömlösa transaktioner till marknadsledande hastigheter. Safello är verksamt i Sverige och registrerat som en finansiell institution hos Finansinspektionen sedan 2013 och börsnoterat på Nasdaq First North Growth Market sedan 2021.