Safello i rekryteringsoffensiv – värvar kryptoprofilen Gina Pari

Stockholm, 11 mars 2021 | Safello, Sveriges ledande mäklare för kryptovalutor, inleder sin rekryteringsoffensiv med en handfull nya värvningar till bolaget. Bland dessa ansluter Gina Pari i rollen som Client Director.

Gina Pari är en kryptoprofil med drygt 16 års erfarenhet inom försäljning och marknadsföring i världsledande teknikbolag. Hon kommer närmast från Tobii Pro och dessförinnan har hon arbetat på Wind River och Intel. Gina har varit en aktiv investerare inom kryptovalutor sedan 2013 och är ständigt listad som en av Sveriges främsta kryptoexperter.

Gina har tidigare grundat utbildningsplattformen Sweblocks, som syftar till att inspirera och utbilda fler kvinnor om kryptovalutor och blockkedjeteknik. Hon är även initiativtagare till Bolivian Blockchain Association, ett ideellt förbund som belyser frågor kring förbudet av kryptovalutor i hennes hemland Bolivia.

Gina tillträder sin nya tjänst måndagen den 15 mars 2021. På Safello, blir hennes huvudsakliga ansvar att leda de nya affärsområdena Safello Premium och Safello Business.

– Att förvandla sin passion till ett heltidsjobb är en dröm som är få förunnat. Det är minst sagt roligt och utvecklande att få bli en del av ett hårt arbetande team som vill sänka tröskeln och möjliggöra för fler att upptäcka kryptovalutor. Jag ser fram emot att bygga vidare på Safellos framgångar och bli en del av den kommande tillväxtresan, säger Gina Pari, tillträdande Client Director på Safello.

Safello har även rekryterat en handfull nya talanger under våren för att ytterligare stärka bolaget, inklusive Alexander Liljenberg som tillsammans med Gina kommer att ingå i det kommersiella teamet.

– Gina har en gedigen erfarenhet som omfamnat kryptovalutor tidigt. Hennes värdefulla kunskap har redan skapat en bättre förståelse för blockkedjeteknik och kryptovalutor på den svenska marknaden. Vi är glada över att ha henne ombord. Tillsammans med Alexander kommer de att stärka Safellos kunderbjudande för att bättre tillmötesgå behoven för våra Premium- och Business-kunder, säger Frank Schuil, vd på Safello.

För mer information, vänligen kontakta:
Frank Schuil, medgrundare och vd Safello, press@safello.com

Safello är en prisbelönt mäklartjänst av kryptovalutor. Bolaget består av 15 medarbetare med huvudkontor i Stockholm. Safello erbjuder ett säkert sätt att köpa och sälja kryptovalutor i sömlösa transaktioner och marknadsledande hastigheter. Safello är reglerat av Finansinspektionen sedan 2013.