Safello ingår marknadsföringsavtal med Hubins

Stockholm den 6 december 2022 | Sveriges ledande kryptomäklare Safello ingår idag ett marknadsföringsavtal med FinTechbolaget Hubins. Avtalet innefattar marknads- och kommunikationsaktiviteter kopplade till Hubins försäkringsförmedling av kapitalförsäkringar med möjlighet att investera i kryptovalutor inom kapitalförsäkringen.

Safello AB (ett helägt dotterbolag till Safello Group AB) ingår ett marknadsföringsavtal med försäkringsförmedlaren Hubins AB, som är exklusiv distributör av Quantum Leben AGs kapitalförsäkring. Avtalet omfattar användningen av bolagens varumärken i marknads- och kommunikationssyfte.

Som kommunicerats i ett pressmeddelande den 5 december 2022 har Safello onboardat försäkringsbolaget Quantum Leben som kund och kommer tillhandahålla kryptotjänster till försäkringsbolaget. Quantum Leben kommer erbjuda möjligheten att investera i kryptovalutor inom sin kapitalförsäkring och Hubins är exklusiv distributör av kapitalförsäkringen på den svenska marknaden via sin plattform

Hubins är en svensk försäkringsdistributör, registrerad hos Finansinspektionen, som erbjuder en investeringsplattform och distribuerar en kapitalförsäkring optimerad för onoterade och alternativa investeringstillgångar. Hubins har över 700 kunder och ett förvaltat kapital om 1,7 miljarder sek.

”Vi är fantastiskt glada över att kunna addera ytterligare ett tillgångsslag till vår unika kapitalförsäkringslösning och bidra till att förenkla hanteringen och åtkomsten till onoterade och alternativa investeringar. Vi ser Safello som en utmärkt samarbetspartner för att på ett tryggt och säkert sätt kunna förvara och administrera kryptotillgångar”, säger Carl-Johan Nyrén, VD på Hubins.

Marknadsföringsavtalet mellan Safello och Hubins avser inte någon ersättning till någon av parterna. Hubins kommer att lansera investeringar i kryptovaluta under december till sina befintliga kunder. Kryptovalutorna som omfattas är Bitcoin (BTC) och Ethereum (ETH).

“Vi är stolta att vi har blivit utvalda som leverantör av Quantum Leben och Hubins för möjligheten att investera i kryptovalutor inom ramen för en kapitalförsäkring. Möjligheten att förvara kryptovalutor inom en kapitalförsäkring är en unik produkt som kommer att konkurrera med börshandlade produkter med Bitcoin och Ethereum som underliggande tillgång vilka redan tillåts placeras inom både kapitalförsäkring och investeringssparkonto. Den senaste tidens händelser på kryptomarknaden visar på vikten av att minimera motpartsrisker genom att äga riktiga kryptotillgångar och kontrollera var dessa lagras. Safello lanserade nyligen proof of reserves för att vara transparenta avseende kunders tillgångar som förvaras i vår wallet. Vi tror att det här erbjudandet kommer påverka hur marknaden investerar i kryptovalutor framgent”, säger Emelie Moritz, COO, Safello.

Evelina Appelskog, Marketing & PR Manager, evelina.appelskog@safello.com

Amudova AB är Safellos certified adviser. Tel: 08-546 017 58. E-mail: info@amudova.se

Safello är Sveriges ledande kryptomäklare med målet att göra krypto tillgängligt för alla. Safello erbjuder ett tryggt och enkelt sätt att köpa, sälja och förvara kryptovalutor genom sömlösa transaktioner till marknadsledande hastigheter. Safello är verksamt i Sverige och registrerat som finansiellt institut hos Finansinspektionen sedan 2013 och börsnoterat på Nasdaq First North Growth Market sedan 2021. För mer information besök www.safello.com.