Safello lanserar kampanjen DYOR

Stockholm den 19 oktober 2022 | Sveriges ledande kryptomäklare Safello lanserar idag höstkampanjen DYOR på utvalda gator i Stockholm samt i sociala medier. Syftet med kampanjen är att skapa uppmärksamhet och utbilda inom krypto samt att fortsätta etablera Safello i en bredare målgrupp.

Det finns tusentals kryptovalutor på marknaden som alla har olika egenskaper. Vissa kan liknas vid valutor eller värdepapper och andra varor. Det är viktigt att förstå vad man investerar i och därför lanserar Safello kampanjen DYOR. Termen DYOR är ett välkänt uttryck i kryptocommunities. Det beskriver en grundregel där innebörden handlar om vikten av att göra sin research för att kunna ta välgrundade investeringsbeslut. Kampanjen uppmuntrar människor att ta reda på vad uttrycket betyder och på så vis både lära sig mer om krypto och intressera sig för digitala tillgångar. På kampanjsidan får alla som skriver in rätt betydelse för termen, en rabattkod som kan användas vid ett köptillfälle.

– DYOR är inte bara en grundregel ur investeringsperspektiv utan har även blivit ett kulturellt uttryck inom kryptocommunities. Det passar dessutom Safellos filosofi som alltid handlat om att erbjuda en trygg och säker handelsplats för krypto. Mer än 2,5% av svenska befolkningen är kunder hos oss idag och med kampanjen hoppas vi att ännu fler blir nyfikna på krypto och vill lära sig mer, säger Evelina Appelskog, Marketing & PR Manager på Safello.

Vad betyder DYOR? Testa dina kryptokunskaper på kampanjsidan.

Evelina Appelskog, Marketing & PR Manager, evelina.appelskog@safello.com

Amudova AB är Safellos certified adviser. Tel: 08-546 017 58. E-mail: info@amudova.se

Safello är Sveriges ledande kryptomäklare med målet att göra krypto tillgängligt för alla. Safello erbjuder ett tryggt och enkelt sätt att köpa, sälja och förvara kryptovalutor genom sömlösa transaktioner till marknadsledande hastigheter. Safello är verksamt i Sverige och registrerat som en finansiell institution hos Finansinspektionen sedan 2013 och börsnoterat på Nasdaq First North Growth Market sedan 2021. För mer information besök www.safello.com