• Safello/

Safello presenterar Nordens första spartjänst för kryptovalutor – möjliggör månadssparande i Bitcoin och Ethereum

Stockholm den 5 juli 2021 | Svenska fintechbolaget Safello lanserar idag ett privat betaprogram för Safello Subscription, en ny spartjänst som möjliggör regelbundna och automatiserade köp av kryptovalutor. Sparingstjänsten som är först i sitt slag i Norden gör det möjligt för användare att enkelt sätta upp en sparplan med placeringar i de ledande kryptovalutorna Bitcoin och Ethereum.

– Ett enkelt kryptosparande är bland det som våra kunder har efterfrågat mest. Fördelen för kunden är att få ett genomsnittspris som i sin tur ger en jämnare portföljutveckling medan Safello drar nytta av att skapa en mer förutsägbar intäktsström, säger Frank Schuil, vd och medgrundare av Safello.

Precis som ett vanligt månadssparande kan användare konvertera en del av sina inkomster för att automatiskt och löpande köpa kryptovalutor, vilket skapar en fördelaktig inköpsstrategi som sprider risken över tid för kryptomarknadens svängningar. Som en del av detta har Safello ingått ett nytt partneravtal, samt påbörjat teknisk integration med en Open Banking-leverantör som möjliggör återkommande betalningar.

Beta-inbjudningar kommer att delas ut i ett senare skede till ett urval inom bolagets officiella Discord. Safello Subscription förväntas lanseras under andra halvåret 2021.

Denna information är sådan som Safello Group AB är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 5 juli 2021.

Johan Edin, CFO Safello, ir@safello.com

Safello är en prisbelönt mäklartjänst av kryptovalutor. Bolaget erbjuder ett säkert sätt att köpa och sälja kryptovalutor i sömlösa transaktioner och marknadsledande hastigheter. Safello är registrerat som en finansiell institution vid Finansinspektionen sedan 2013.