Välkommen på bokrelease den 14 juni för ”Samspelet i styrelserummet – smarta drag för framtiden”

Report this content

I en alltmer komplex och snabbrörlig omvärld ökar kraven på professionalism och på det sätt som styrelsen skapar värde i bolaget. Med denna bok vill vi engagera, avdramatisera och vässa styrelse-arbetet i små och medelstora bolag och organisationer. Vi vill uppmuntra till nya arbetsformer, skapa dialog och inlägg i debatten om mångfald.

Media är varmt välkomna från kl. 17.00.
För anmälan och bokning av enskilda intervjuer, v.v. kontakta
First PR - Malena Eklund, Tel: 072-398 90 24; malena@firstpr.se

Välkommen på bokrelease den 14 juni!

Program:
17.00 Media är välkomna, förinbokade intervjuer
18.00 Bokminglet startar
18.30 Öppen intervju med författarna

Har du allmänna frågor, v.v. kontakta:
Malin Friis-Liby, författare och partner i Säkra Kvinnor Styrelsebalans AB
Tel: 0704-21 21 56, malin.friis-liby@sakrakvinnor.se

Bakgrundsfakta om Säkra Kvinnor Styrelsebalans AB arbetar för att skapa samhällsdebatt och förståelse för att det är en vinst att ha balanserade styrelser. Idag är en del av balansen att öka möjligheten för kvinnor att väljas in i svenska bolagsstyrelser. Imorgon kanske balansen handlar om något annat t ex mångfald. För oss är det inte en jämställdhetsfråga utan i första hand en kompetensfråga. Det är vår övertygelse att en framgångsrik styrelse behöver använda all kompetens som finns tillgänglig.  https://www.sakrakvinnor.se

Följ oss i sociala medier:

Malin Friis-Liby
malin.friis-liby@sakrakvinnor.se
Säkra kvinnor arbetar för att skapa samhällsdebatt och förståelse för att det är en vinst att ha balanserade styrelser och ledningar. Idag är en del av balansen att öka möjligheten för kvinnor att väljas in i svenska bolagsstyrelser. I morgon kanske balansen handlar om något annat t ex mångfald. För oss är det inte en jämställdhetsfråga utan i första hand en kompetensfråga. Det är vår övertygelse att en framgångsrik styrelse använder all kompetens som finns tillgänglig.

Taggar: