Carl-Johan Linér ny VD för SaltX Technology

– Gedigen erfarenhet från ABB:s kraftverksamhet

Energilagringsbolaget SaltX Technology –listat på Nasdaq First North Premier – rekryterar Carl-Johan Linér som ny VD. I och med den nye VD:n får SaltX en ledare med erfarenhet som vice VD för ABB Sverige och ansvarig för ABB Division Power Products i Ludvika.

Sammantaget arbetade Carl-Johan Linér närmare tjugofem år inom ABB-koncernen. Han har även ett förflutet som vice VD inom Indutrade. Närmast kommer Carl-Johan Linér från egen konsultverksamhet.

I och med rekryteringen av Carl-Johan Linér får vi en ledare som kan bidra till att utveckla SaltX till dess fulla potential. SaltX är väl positionerat för att ta nästa viktiga steg och erbjuda storskalig energilagring till energibolag och industrin i våra prioriterade marknader,” säger Åke Sund, ordförande för SaltX Technology.

Carl-Johan Linér tillträder 6 maj 2019.

”Jag ser med stor spänning fram emot att bygga vidare på SaltX starka position. Energilagring är ett av de viktigaste områdena för att klara av den omställning av världens energisystem som måste till, och här ser jag att min erfarenhet från internationella kraftaffärer kan stärka SaltX på denna viktiga och expanderande marknad,” säger Carl-Johan Linér.

För ytterligare information kontakta:
Åke Sund, ordförande för SaltX Technology, tel. 070-667 00 74

**************************************************************************

SaltX Technology utvecklar och säljer en patenterad energilagringsteknologi. Kunderna utgörs huvudsakligen av globala företag såsom Alfa Laval, Mobile Climate Control och Rheem. SaltX Technologys aktie är listad på Nasdaq Stockholm First North Premier. FNCA Sweden AB, 08-528 00 399, info@fnca.se, är SaltX Technologys certified adviser. För mer information, besök: www.saltxtechnology.com.

Stockholm, 2019-04-16