VD tecknar emitterade aktier för 500 000 kr

Energilagringsbolaget SaltX Technology – listat på Nasdaq First North Premier Growth Market – genomför under perioden 14 – 28 november en fullt garanterad företrädesemission om cirka 80 miljoner kronor före emissionskostnader. VD Carl-Johan Linér förvärvar i samband med den pågående emissionen teckningsrätter som ger rätt att teckna 90 000 SaltX-aktier, vilket innebär en investering på 500 000 kronor.

Teckningstiden löper fram till 28 november 2019 och teckningsrätter handlas fram till 26 november på Nasdaq First North.

”SaltX teknologi för energilagring har framtiden för sig. Jag ser fram emot att vara med och utveckla bolaget och därmed även skapa värden för aktieägarna”, säger Carl-Johan Linér, VD för SaltX Technology.

Carl-Johan Linér (VD) 070-532 08 08
Harald Bauer (CFO) 0708-10 80 34

SaltX Technology utvecklar och säljer en patenterad energilagringsteknologi baserad på nanocoatat salt. Bolaget samarbetar med partners som spanska INERCO ITC, tyska Steinmüller och kinesiska Shuangliang. SaltX Technologys aktie är listad på Nasdaq First North Premier Growth Market. FNCA Sweden AB, 08-528 00 399, info@fnca.se, är SaltX Technologys certified adviser. För mer information, besök: www.saltxtechnology.com

Stockholm, 2019-11-21