WHOYOUARE i samarbete med Rose McGowan

WHOYOUARE har ingått samarbete med den amerikanska skådespelerskan och sångerskan Rose McGowan.

Los Angelesbaserade skådespelerskan Rose McGowan har en lång filmkarriär bakom sig, huvudsakligen framför kameran men numera även som regissör. Hon har medverkat i filmer av bl a Wes Craven, Brian de Palma och Quentin Tarantino. Utöver skådespeleriet har hon även medverkat som sångerska på ett flertal album, bl a med Marilyn Manson.

När hon nu släpper sin första singel, ”RM486” i eget namn gör hon det tillsammans med WHOUYOUARE. Videon till singeln har filmats av Jonas Åkerlund i samarbete med Bea Åkerlund och WHOYOUARE. Plaggen som Rose McGowan bär i videon är stylade av WHOUYOUARE och finns att köpa på WHOYOUARE.COM. I samband med releasen släpps även en limiterad och numrerad kollektion av t-shirts – alla signerade av Rose McGowan. Även dessa finns till försäljning via WHOYOUARE.com. Där finns även bilder och exklusiva behind-the-scenes-filmer.

Detta är det fjärde artistsamarbetet vi ingår. Formerna för samarbetena skiljer sig åt från fall till fall, men syftet är alltid att bygga varumärket WHOYOUARE och driva trafik till plattformen WHOYOUARE.com. För varje gång lär vi oss nya saker, som vi tar oss med in i nästa.”, säger Tori Skoglund, VD för WYA Holding.

Att arbeta med Rose på det här projektet var som en kreativ dröm. Hon låter oss ta del av hela sitt fantastiska känsloregister och manifesterar det genom fashion. Hon är en sann artist”, säger Bea Åkerlund.

På senare tid har Rose McGowan uppmärksammats flitigt i amerikansk media för sin öppna kritik mot den sexism hon hävdar präglade castingen till den av Netflix producerade filmen ”The Do Over”, med Adam Sandler i en av huvudrollerna. Kritiken resulterade i att hon fick sparken av sitt bokningsbolag, men också mycket lovord och beröm. Videon till ”RM486” ska ses som ett svar på den senaste tidens debatt. Den väntas väcka stor fortsatt debatt.

För mer information, besök WYA Holdings webbplats wyaholding.com eller kontakta:

Tori Skoglund, VD WYA Holding AB (publ)
tori@whoyouare.com
Tel: 08-555 408 00 / 0708 17 49 39

Detta är WYA Holding AB
WYA Holding grundades 2013 med målet att genom plattformen WHOYOUARE koppla samman designers och kreatörer med stylister, creative directors och slutkonsumenter över hela världen. Visionen är att plattformen WHOYOUARE ska vara förstahandsvalet för kreatörer inom fashion, etablerade såväl som nya talanger, att mötas, utbyta erfarenheter och göra affärer. Aktiens kortnamn är WYA B. Remium är Certified Advisor för WYA Holding AB. wyaholding.com finns möjlighet att ladda ner komplett bolagsbeskrivning.

Taggar: